کد خبر 1328298
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
یخبندان و کولاک در 24 استان/ هشدار لغزندگی جاده‌ها و احتمال لغو پروازها‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ سامانه بارشی در بیست و چهار ساعت آینده در شرق، جنوب‌شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور و همچنین شرق سواحل خزر در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتفاعات زاگرس در استان‌های خوزستان و لرستان فعال است و سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: اواخر وقت فردا سامانه بارشی به تدریج از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز پنج‌شنبه ۳۰ دی در شمال‌غرب کشور، غرب ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان خواهد بود و روز جمعه یکم بهمن شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و مازندران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز جمعه در جنوب دامنه البرز، مرکز و نیمه شرقی کشور همچنین جنوب و جنوب‌غرب وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: در مناطقی که ذکر شد، کولاک برف، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز و تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، شکستن نقاب برفی در فعالیت‌های کوهنوردی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب جدی از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی، آمادگی برای برف روبی، حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقت‌ همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در تردد و پارک خودرو در اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۸ درجه و ۲ درجه زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز آینده در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    این شب سراب تا منفی 30 درجه زیر صفر خواهد رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس