کد خبر 1328605
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
وکلای ترامپ به کمیته تحقیق مجلس نمایندگان احضار شدند

کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا «جولیانی» و «پاول» از وکلای سابق ترامپ را احضار کرد.

‌به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد رویدادهای شورش ۶ ژانویه کنگره در سال ۲۰۲۱ تحقیق می‌کند، اعلام کرد که «رودی جولیانی» و «سیدنی پاول» وکلای سابق ترامپ را احضار کرده است.

کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه مطبوعاتی در این باره گفت: «بنی جی. تامپسون امروز اعلام کرد که کمیته منتخب احضاریه‌هایی را برای چهار نفر صادر کرده است که به طور علنی ادعاهای بدون پشتوانه در مورد انتخابات ۲۰۲۰ را تبلیغ می‌کردند و در تلاش‌هایی برای ایجاد اختلال یا تأخیر در تأیید نتایج انتخابات شرکت داشتند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که کمیته از «رودلف جولیانی»، «جنا الیس»، «سیدنی پاول» و «بوریس اپشتین» درخواست سوابق و شهادت می‌کند.

وکلای ترامپ موظفند مدارک درخواستی را تا اول فوریه ارائه کنند و در ۸ فوریه در کمیته منتخب حاضر شوند.

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از چندین ایالت آمریکا که ترامپ ادعا کرد تقلبی بوده‌اند، وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند. مقامات آمریکایی یک معترض غیرمسلح را در این رویداد به ضرب گلوله کشتند و بیش از ۷۰۰ نفر را به دلیل شرکت در این مراسم متهم کردند.

ترامپ بارها کار کمیته تحقیق کنگره را مورد انتقاد قرار داده و گفته است: «افرادی که توسط کمیته منتخب ۶ ژانویه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند باید به سادگی حقیقت را بگویند، که از انتخابات تقلبی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ عصبانی هستند. مردم حق آزادی بیان دارند، و شاید هیچ زمانی در تاریخ کشور ما مانند این روزها آزادی بیان تا این حد نقض نشده باشد.»

به گفته ترامپ، تنها هدفی که برای کمیته ۶ ژانویه تعریف شده است، تعقیب او و تیم سابقش است.

خود ترامپ در حال حاضر با چندین پرونده قضائی مواجه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس