کد خبر 1332606
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: از ورود نیروهای العمالقه به جبهات میان شبوه و مارب و پیشروی به سمت جنوب مارب، یگان های موشکی و پهپادی ارتش یمن در چند نوبت نقاطی از امارات را هدف قرار دادند.

اگر چه حمله موشکی یمنی ها به منطقه المصفح، شرکت آدنوک و ترمینال فرودگاه ابوظبی دارای بازتاب رسانه ای شد، لکن حمله چند روز پس از آن که پایگاه آمریکایی الظفره نیز به طور موفق هدف قرار گرفت سران امارات را به این تصمیم رسانید که هزینه کمک کردن به عربستان و دخالت در نبرد مارب بسیار بالاست و هر چه سریعتر باید به این ماجراجویی خاتمه دهندو در نتیجه به نیروهای وابسته به خود دستور عقب نشینی از جبهات مارب را دادند.

در خصوص این اتفاق مهم چند نکته لازم به ذکر است.

 بدون تردید و هرگونه اغراق، قدرت موشکی و پهپادی انصارالله و هدف قرار دادن ابوظبی و به خصوص پایگاه آمریکایی الظفره باعث شد نیروهای وابسته به امارات جبهات جنوب مارب را که برای رسیدن به نقاط راهبردی آن، چند هزار کشته و مجروح داده بودند را بلافاصله تخلیه کنند.

 با عقب نشینی تیپ های ورزیده و تازه نفس العمالقه از جنوب مارب، همچنان این شهر به طور کامل در محاصره انصارالله باقی خواهد ماند و امیدهای سعودی برای حفظ آن کمرنگ تر از قبل می شود.

 اختلاف میان ابوظبی و ریاض نیز شدت خواهد گرفت زیرا قرار نبود تحت هیچ شرایطی امارات از رویکرد جدیدش در قبال یمن کوتاه بیاید و نیروهای العمالقه بنا داشتند تا شکست محاصره مارب به نبرد ادامه دهند.

 این رخداد مهم نشان داد اقتصاد امارات به هیچ وجه تحمل ضربات ولو اندک امنیتی و نظامی را ندارد و با کوچکترین تهدیدی می شود در راهبردهای آن خلل ایجاد نمود و رفتارش را مدیریت کرد.

به اعتقاد نگارنده، تهدید حمله به دبی و برج خلیفه از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار بود.

 رژیم صهیونیستی نیز که تصور می کرد برقراری رابطه با ابوظبی، امارات را به یک سرپل برای ضربه به ایران تبدیل خواهد کرد نیز پس از عقب نشینی امروز العمالقه متوجه اشتباه جدی خود می شود ( جالب است ذکر شود که تا کنون هیچ کشتی اسرائیلی نتوانسته سالم و بدون آسیب وارد خلیج فارس شود ).

در پایان خاطر نشان می گردد که عقب نشینی نیروهای وابسته به امارات تیرخلاصی بر امیدواری های محمد بن سلمان برای خروج آبرومند از جنگ یمن بود و این بهترین فرصت برای انصارالله است تا با تصرف شهر مارب تکلیف آخرین نقطه مهم و استراتژیک باقی مانده در دستان دولت عبدربه منصور هادی (وابسته به عربستان) را یکسره کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    تحلیل نسبی است.باید دقت کرد،انصارالله نباید این گروهک ها تروریست و مزدور رو رها کنه! باید همین الان که دارن عقب نشینی میکن رو بشدت مورد هجوم قرار بده! مطمئا بازم هجوم خواهند اورد ! باید یک درس حسابی بهشون داد و خسارت سنگین به این گروهک ها تروریستی تازه وارد (و باقیشون داد) که دفعه بعد خواستن وارد بشن،یادشون باشه،قبلی ها چه بلایی سرشون اومد.. و پشیمون بشن از حمله ..
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 0
    کجایی شیخ مغروق تا ببینی دنیا هنوز هم دنیای موشک و اقتداره نه دیپلماسی و سوسول بازی !
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    توبه گرگ مرگ است. امارات به دستور اربابان صهیونیست و امریکایی خود جنایت میکنند و با دروغ میخواهند رزمندگان یمنی فریب دهند
  • مهدی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    درسته امارات عقب نشست اما احتمالا بجاش اسرائیل وارد میشود و.... انصارالله بنظرم الان بهتر متوجه شده کجاها بیشتر برای دشمنان مهمه که اونا رو هدف قرار بده! و حالا نوبت آل سعوده!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    به اعتقاد نگارنده، تهدید حمله به دبی و برج خلیفه از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردار بود./// 5 تا پهپاد یا موشک کروز بخوره به برج خلیفه امارات الفرار از یمن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس