کد خبر 1333212
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
ذخایر آب سدهای کشور به ۲۰ میلیارد مترمکعب رسید/ ۵۹ درصد ظرفیت سدها خالی است

با رسیدن ذخایر آب سدهای کشور به ۲۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب، درحال حاضر حدود ۴۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پر شده و ۵۹ درصد این ظرفیت همچنان خالی است.

به گزارش مشرق، آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد با سپری شدن۱۲۹ روز از سال آبی ، تا ۹ بهمن ماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۲۰.۸۴ میلیارد متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۲درصد کاهش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا آب پشت سد زاینده رود را نمی‌شود رهاسازی کرد؟

با توجه به ظرفیت ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعبی سدهای کشور، ذخیره ۲۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعبی آب، نشان‌دهنده پر شدن حدود ۴۱ درصد ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن ۵۹ درصد این ظرفیت است.

فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور در این خصوص اظهار داشت:  بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می دهد، میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ ۹ بهمن ماه  معادل ۹.۲۶ میلیارد متر مکعب است که کاهشی معادل ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­دهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفید رود در شرایط فعلی به ترتیب  حدود ۱۳ درصد، ۹۹ درصد و ۲۶ درصد است و در استان­های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود ۴۷ درصد  و ۱۷ درصد است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام یکی به این مسئولین بگه الان که زمستان است بارش ها بصورت برف در کوهستانها ذخیره می‌شود و این آمارها را لطفاً آخر اردیبهشت اعلام کنید آن موقع آمار واقعی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس