کد خبر 1333420
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مقاومت اتحادیه عرب در مقابل پذیرش واقعیت‌های سوریه

اتحادیه عرب همچنان در مقابل پذیرش واقعیت‌ها و خواست ملت سوریه مقاومت کرده و هنوز حاضر به بازگرداندن عضویت سوریه به این اتحادیه نیست.

به گزارش مشرق، احمد البوغیط دبیر کل اتحادیه عرب در نشست مطبوعاتی خود که رسانه‌های مختلف عربی از جمله المیادین آن را پوشش دادند، ادعا کرد کشورهای عضو اتحادیه عرب هنوز به جمع بندی کاملی برای بازگشت سوریه به آن نرسیده اند.

وی که در حاشیه نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در کویت به همراه ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، گفت: کشورهای عضوی اتحادیه بحران سوریه را به طور کل مورد بررسی قرار دادند، اما در این جلسات مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مطرح نشد.

دبیر کل اتحادیه عرب ادعا کرد: موضوع بازگشت عضویت تعلیق شده این کشور به طور حتم پیش نیازهایی همچون انجام مشاوره و رایزنی در کنار ارائه پیش نویس قطعنامه دارد، ما باید نظر تمامی کشورهای عضو را در رابطه با آنچه که باید طرف سوری انجام دهد، جویا شویم، ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم از اینرو این مسئله امروز مطرح نشد.

ابوالغیط با اذعان به شکست روند سازش در منطقه هم گفت: با وجود آن که کابینه فعلی اسرائیل مورد قبول و پذیرش طرف آمریکایی قرار دارد اما این کابینه هم حاضر به بازگشت به مذاکرات نبوده و اجازه شکل‌گیری راه‌حل دو دولت را نمی‌دهد.

سخنان دبیر کل اتحادیه عرب در حالی اعلام می‌شود که پیش از این سامح شکری وزیر خارجه مصر اعلام کرده بود کشورش امیدوار است شرایط لازم برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی فراهم شود.

شکری این مسئله را در دیدار با همتای عمانی اش بدر بن حمد البوسعیدی در مسقط اعلام و افزود: ما امیدوار هستیم شرایطی مهیا شود که سوریه به آغوش کشورهای عربی بازگشته و به یکی از عناصر حامی امنیت ملی عربی تبدیل شود.

او که پیش از عزیمت البوسعیدی به دمشق با وی دیدار کرده بود در نشست مطبوعاتی مشترکی با وی گفت: کشورش امیدوار است دولت سوریه هم تدابیر لازم را برای تسهیل بازگشت خود به اتحادیه عرب به کار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس