کد خبر 1333451
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
حکم اعدام ۱۰ عضو اخوان المسلمین صادر شد

دادگاه ویژه مسایل تروریسم مصر امروز یک شنبه حکم اعدام ۱۰ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین را صادر کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه از قاهره خبر داد دادگاه ویژه پرونده‌های تروریسم مصر این افراد را به اتهام ارتکاب اقدامات خشونت آمیز علیه نیروهای پلیس بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مجرم شناخته و به اعدام محکوم کرد.

اداره تروریسم دادگاه جنایات قاهره طبق قوانین این کشور بعد از صدور حکم، پرونده این افراد که همگی عضو گروه اخوان المسلمین هستند را به مفتی کشور ارسال کرد تا بعد از اعلام تایید، حکم آنها جنبه اجرایی به خود بگیرد.

یکی از این ۱۰ نفر فراری و تحت تعقیب بوده و به طور غیابی محکوم شده است.

براساس کیفرخواست اعلام شده این افراد رهبری گروهی را به عهده داشتند که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ دست به اقدامات خشونت آمیز علیه نیروهای پلیس و مراکز امنیتی زده است.

گفتنی است بعد از کودتای ارتش به رهبری عبدالفتاح السیسی علیه محمد مرسی در جولای ۲۰۱۳ شمار قابل توجهی از گروه اخوان المسلمین به مخالفت با این اقدام پرداخته و در قاهره دست به تحصن زدند اما دولت سیاسی این تحصن را به خاک و خون کشید.

از زمان روی کار آمدن سیسی او رویکرد سرکوب شدید اخوان المسلمین را در پیش گرفت به نحوی که در حال حاضر اکثریت رهبران این گروه در زندان به سر می‌برند.

در حالی که طی ماه‌های جولای و نوامبر گذشته نیز به ترتیب ۲۴ و ۲۲ حکم اعدام علیه اعضای این گروه صادر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    حقوق بشری ها کدام گوری هستند؟! فقط وقتی یک قاتل و جانی که روزگاری هم در مسابقات محلی دوبنده کشتی پوشیده بوده است را به خواست اولیاء دم اعدام می کنند، چون زمیینه مساعدی برای بوق های تبلیغاتی دشمنان بیرونی نظام ما فراهم است، به یاد حقوق بشر می افتند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس