کد خبر 1333826
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
رزمایش ضد زیردریایی روسیه در دریای نروژ

کشتی‌های جنگی متعلق به ناوگان شمالی روسیه در دریای نروژ روش‌های مختلف موقعیت‌یابی زیردریایی‌های دشمن را تمرین کردند.

به گزارش مشرق، کشتی‌های متعلق به ناوگان شمالی روسیه رزمایش رهگیری و انهدام زیردریایی‌های دشمن در دریای نروژ را با موفقیت به اتمام رساند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، ناو موشک‌انداز و ناوچه نیروی دریایی این کشور با همراهی بالگرد مجهز به دستگاه‌های ویژه، روش‌های مختلف موقعیت‌یابی زیردریایی‌های دشمن را تمرین کردند.

در حال حاضر و در هم‌زمان با افزایش تنش‌های مسکو و کشورهای غربی، ۱۴۰ کشتی جنگی روسیه از تمام ناوگان‌های نیروی دریایی این کشور در حال انجام رزمایش در اقیانوس اطلس و آرام و دریای شمال، اوخوتسک و مدیترانه هستند.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه روز جمعه از انجام تمرین‌های نظامی در دریای سیاه، همزمان با تنش‌ها حول اوکراین خبر داد. بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان دریای سیاه روسیه گزارش داد که کشتی‌های این ناوگان در جریان این تمرینات به شلیک توپخانه‌ای پرداختند.

این رزمایش‌ها در حالی انجام می‌شود که از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

در همین حال، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اخیراً ضمن اشاره به آماده‌شدن آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در اروپا و شرق آسیا، هشدار داد بحران موشکی بین دو کشور ممکن است غیرقابل اجتناب شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس