هر نوزاد آمریکایی در بدو تولد چند هزار دلار بدهکار است؟

اخیرا بدهی عمومی آمریکا از مرز ۳۰ تریلیون دلار عبور کرد و باید دید با این حساب هر نوزاد آمریکایی در زمان تولد چند هزار دلار بدهی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از usdebtclock، اخیرا بدهی عمومی آمریکا از ۳۰ هزار میلیارد دلار عبور کرده و در زمان نگارش این خبر به ۳۰ تریلیون و ۵ میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به آنکه جمعیت آمریکا هم اکنون ۳۳۲ میلیون و ۵۳۵ هزار نفر است، هر نوزاد آمریکایی در بدو تولد ۹۰ هزار  ۲۲۱ دلار بدهی دارد. نرخ بدهی به ازای هر شخص بالغی که در آمریکا مالیات می‌دهد ۲۳۹ هزار و ۸۰۸ دلار برآورد می‌شود.

در سال مالی جاری، آمریکا تا الان ۶۸۹۷ میلیارد دلار هزینه کرده و ۴۰۵۷ میلیارد دلار هم درآمد مالیاتی داشته است، با این حساب دولت فدرال هم اکنون ۲۸۳۹ میلیارد دلار کسری بودجه دارد.

البته بر اساس آمارهای غیررسمی اما واقعی کسری بودجه آمریکا هم‌اکنون ۳۰۱۰ میلیارد دلار را رد کرده است. در حال حاضر میزان بدهی آمریکا به ۱۲۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده و یا به عبارت دیگر ۱.۲۸ برابر تولید ناخالص داخلی آمریکاست که نسبت به دهه ۱۹۸۰، ۳.۷ برابر و نسبت به دهه ۲۰۰۰ میلادی ۲.۱ برابر شده است.

از مجموع ۳۳۲ میلیون نفر در آمریکا، ۱۵۶ میلیون نفر مشغول به کار بود و ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم بیکار هستند. از میان افرادی که مشغول به کار هستند هم حدود ۳۲ میلیون نفر مالیات نمی‌دهند و ۱۲۴ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر دیگر هم مالیات می‌دهند. البته آمارهای غیررسمی و واقعی تعداد بیکاران در آمریکا ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار نفر برآورد می‌شود.

متوسط قیمت هر واحد مسکونی در آمریکا ۳۹۳ هزار دلار بوده و متوسط درآمد سالیانه کارگران عضو اتحادیه‌ها در این کشور نیز ۳۵ هزار دلار برآورد می‌شود.

تعداد کارمندان دولتی در آمریکا، هم اکنون ۲۳ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • NL ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • کاظم IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      2 1
      فارغ از ارزش ظهور و امام زمان عزیز این کار شما که زیر هر متنی مداوم همین پیام را می فرستی نوعی مزاحمت اجتماعی خاموش است و به عنوان حق الناس باید در پیشگاه خدا جوابگو باشید و بنده شما را بابت این موضوع که بر روان تاثیر می گذارد نمی بخشم
    • NL ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 0
      دعا برای امام زمان روان دشمنان زهرا س رو اذیت میکنه
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 2
    هزینه ولخرجی های آمریکایی ها را تمام مردم دنیا می پردازند. با چاپ تکه کاغذی بنام دلار و تزریق آن به بازارهای بین المللی.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      3 0
      رژیم آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم (یعنی در 77 سال گذشته) بیشتر از 40 هزار میلیارد دلار بی پشتوانه چاپ کرده. یعنی روی کاغذ یک مهر زده و آن را به اسکناس 100 دلاری تبدیل کرده و به احمق های دنیا داده و درعوض مالشان را از چنگشان درآورده.این است راز رفاه آمریکا. خرج از کیسه مردم دنیا.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      نصفشو به چین بدهکاره درصدی به ایران و بقیه رو به بقیه کشورهای جهان سوم و غیر اروپایی کشورهای عربی هم که اصلا نفت و دلارشان مال آمریکاست
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    2 2
    کسری بودجه چه ربط داره به تولد هر نفر! بعدم هر نوزاد به دنیا میاد، جدا از یه مبلغی که ماهانه یارانه میگیره، بسته به درآمد والدینش، چند جور برنامه حمایتی میتونه استفاده، البته ایران خیلی بهتره، چون هر نفر ماهانه کمتر دو دلار یارانه میده دولت!!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اگرابرو وعفت بفنارفته مادرویایکی ازخانواده شان وشراکت پولشان درتخریب هم دینان وکودکان درفلسطین وخرج انبارهای سلاح های کشتارجمعی وتسلیح داعش وتکفیری ها درجهان وسرگرمی های به فسادکشاننده جوانان تازه بالغ که ازشورشان بافساد ونابودی شان استفاده مالی میکنند وغرب پرستانی که دامن وادامه به این بدبختیشان میزند راجداکنیم امکان رشدشان راهم به سوی منطق فطریشان سرکوب میکندچقدرزشت است که بدهکاریشان رافقط مالی دید ودلایل وتوجهاتشان رازیادملاحظه نکردکهغیرمستقیم بفکرفرومیبرد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    شما هم منتظر که امریکا ورافته
  • نیما IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • نیما IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بدبخت آمریکایی ها
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بعد چه جوریه که تمام کشورهای دیگه باید از آمریکا اجازه بگیرن که پول نفتی که از ایران خریدن رو به ایران بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس