ورود طالبان با اسلحه و یونیفرم نظامی به پارک‌ها ممنوع شد

کابینه طالبان ورود نیروهای مسلح با یونیفرم و وسایل نظامی به پارک‌ها را ممنوع کرد و از اعضای خود خواست تا اصول حضور در این پارک‌ها را در نظر بگیرند.

به گزارش مشرق، «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که براساس تصمیم جدید کابینه طالبان اجازه ندارند که با اسلحه، یونیفرم و وسایط نظامی به پارک‌ها بروند.

وی افزود که براساس این تصمیم، طالبان موظف هستند که «تمام اصول و لوایح پارک‌های تفریحی را در نظر بگیرند» اما جزئیاتی از این اصول ارائه نکرد.

کابینه طالبان همچنین به وزارت شهدا و معلولین دستور داد تا طرحی را برای کمک به نظامیان دولت سابق که در نتیجه جنگ دچار معلولیت شدند و همچنین دیگر افراد دارای معلولیت و یتیم‌ها را تیه و به کابینه ارائه کند.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان به اعضایش دستورهای مختلفی را صادر کرده است. پیش‌تر،   «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که نیروهای طالبان نسبت به اجرای فرمان عفو عمومی متعهد هستند و کارمندان و کارکنان دولت سابق افغانستان به علت مخالفت با طالبان در گذشته، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

وی گفته بود: «درصورتی که هریک از اعضای امارت اسلامی از فرمان عفو سرپیچی کند، با او برخورد قانونی صورت می‌گیرد و مجازات می‌شود».

«عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان نیز چندی قبل در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده بود که همه در برابر قانون یکسان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس