.

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده احتمال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه (۲ فوریه/ ۱۳ بهمن‌ماه) احتمال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای با آکسیوس که در سفارت قطر در واشنگتن انجام شد گفته در نبود «تعهد واقعی به راهکار دو دولتی»، چشم‌اندازی برای پیوستن این کشور به «توافقات ابراهیم» وجود ندارد.

آکسیوس نوشته «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر نخستین رهبر یک کشور حاشیه خلیج فارس بود که در کاخ سفید با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

بایدن در کاخ سفید در حالی که در کنار امیر قطر نشسته بود اعلام کرد که آمریکا قطر را به عنوان یکی از ۱۷ کشور موسوم به «متحدان اصلی خارج از ناتو» معرفی خواهد کرد. قرار گرفتن قطر در این فهرست، امتیازهای ویژه‌ای را در زمینه‌ همکاری‌های دفاعی، تجاری و امنیتی نصیب قطر خواهد کرد.

وزیر خارجه قطر در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد که کشورش در تلاش است زمینه‌های موفقیت در مذاکرات وین در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را فراهم آورد.

وزیر خارجه قطر گفت که کشورش بعد از وقوع جنگ غزه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ امیدش به احیای رابطه با اسرائیل را از دست داده است. او گفت قطر «روابط کاری» خودش را برای کمک به مردم فلسطین حفظ کرده اما چشم‌اندازی برای پیوستن به توافقات ابراهیم در نبود تعهدی واقعی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس