کد خبر 1334945
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
گزارش نشریه «فوربز» در خصوص آزمون / چرا سردار خریدی هیجان انگیز است؟

مجله معتبر «فوربز» در خصوص انتقال آزمون از زنیت به لورکوزن نوشت و او را خریدی عالی و درخشان برای تیم آلمانی دانست.

به گزارش مشرق، سردار آزمون قرار بود در تابستان به صورت بازیکن آزاد از زنیت راهی لورکوزن شود ولی با پیشنهاد سران باشگاه آلمانی و توافق زنیت در همین پنجره نقل و انتقالاتی به بوندس لیگا پیوست.

در همین راستا مجله معتبر فوربز گزارشی در خصوص انتقال آزمون به بوندس لیگا نوشت و خرید ستاره کشورمان را یکی از هیجان انگیز ترین انتقالات زمستانی کنونی دانست.

چرا سردار آزمون خریدی هیجان انگیز است؟

این مجله نوشت: یک روز پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بایرلورکوزن سردار آزمون را با مبلغ ۴.۴ میلیون دلار از زنیت سن پترزبورگ خریداری کرد. پیشتر توافق شده بود که ستاره ایرانی به صورت بازیکن آزاد در تابستان به بوندس لیگا منتقل شود ولی او در همین پنجره به لورکوزن پیوست.

فوربز انتقال آزمون را یک خرید عالی برای لورکوزن دانست زیرا این بازیکن ارزشی نزدیک به ۲۷.۵ میلیون دلار در ترانسفرمارکت دارد.

این رسانه در ادامه از مصاحبه مدیر ورزشی باشگاه لورکوزن نوشت. سایمون رولفز گفت: ما خیلی خوشحالیم که در همین پنجره این انتقال را به ثبت رساندیم. سردار آزمون یکی از بهترین گلزنان لیگ روسیه در سال‌های اخیر بود. او ۳ سال متوالی با زنیت قهرمان روسیه شد و به صورت متداوم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. او نشان داد که چه سطح بالایی دارد و چقدر می‌تواند عملکردی عالی داشته باشد. قدرت خط تهاجمی ما با او بهتر خواهد شد زیرا سردار خط تهاجمی ما را غیرقابل پیش بینی و قدرتمند خواهد کرد.

فوربز نوشت: بدون شک آزمون به خط تهاجمی لورکوزن عمق خواهد داد. او در زمستان ۹۷ با ارزش ۱۳.۲ میلیون دلار از روبین کازان به زنیت پیوست. کازان همان باشگاهی بود که سردار را پیدا کرده بود و از آکادمی سپاهان او را به خدمت گرفت. البته روستوف جایی بود که به آزمون نام و نشان داد و این بازیکن توانست در باشگاه روستوف ۲۵ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل در ۷۷ بازی به دیگر بازیکنان بدهد. او ۲ گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید در روستوف زد تا خاطره‌ای زیبا از خود در اذهان به یادگار بگذارد.

چرا سردار آزمون خریدی هیجان انگیز است؟

این رسانه نوشت: روستوف در سال ۲۰۱۶ سردار آزمون را با ارزش ۲.۵۳ میلیون دلار خریداری کرد ولی فوتبال روسیه همیشه رو به جلو حرکت نمی‌کند چون بسیار از باشگاه‌های این کشور با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و به همین دلیل آزمون تصمیم داشت که از این باشگاه به جایی دیگر برود. آزمون در این زمان مدت‌ها به تیم‌های دیگر لینک شد و دیگر تیم‌ها از ۴ لیگ معتبر بارها به خرید آزمون علاقه نشان دادند. گزارش‌های حاکی از آن است که باشگاه‌هایی مثل لیورپول، چند باشگاه ایتالیایی و دورتموند نیز برای خرید سردار تلاش کردند.

فوربز مدعی شد که انتقال آزمون یک اتفاق کلاسیک در روسیه است زیرا شوروی سابق نیز بازیکنان را به این شکل از دست می‌داد. تعداد کمی تیم در این کشور وجود دارد که بازیکنان را به خوبی پیشرفت دهند و در زمان مناسب آنها را به فروش رسانند. همچنین بازیکنان نیز معمولا در انتخاب، تیم مناسب همیشه به سختی می‌افتند. برای مثال آزمون نیز در سال ۲۰۱۷ به جای اینکه راهی اروپا شود ولی به روبین کازان منتقل شد زیرا کازان بار دیگر تصمیم گرفت که ولخرجی کند.

این رسانه نوشت: با این حال این ولخرجی‌ها روزی می‌آیند و روزی می‌روند. کازان به عنوان یک باشگاه همیشه در بین خیلی پولدار و خیلی فقیر بود. هیچ حد وسطی نداشت و در نتیجه در سال ۲۰۱۹ این بازیکن را به زنیت فروخت.

در ادامه فوربز به نقش تاکتیکی آزمون در تیم لورکوزن اشاره کرد و نوشت که او یک مهاجم شماره ۹ محسوب می‌شود که لورکوزن در آن پست پاتریک شیک را در اختیار دارد. آزمون می‌تواند گزینه‌ای برای سرمایه گذاری برای آینده نام گیرد و جای ماشین گلزنی جمهوری چک را بدست آورد.

چرا سردار آزمون خریدی هیجان انگیز است؟

این مجله نوشت که البته می‌توان به شیک و آزمون در خط حمله بازی داد و با سیستم ۳-۳-۴ به میدان رفت. کاری که زنیت در این فصل انجام داد و آزمون نقش شماره ۹ را بازی کرد و آرتم دزوبا در کنار او دیگر مهاجم تیم بود.

فوربز نوشت: آزمون نقش تاکتیکی زیادی به تیم ژرادو سوانه اضافه خواهد کرد و این مربی سوئیسی می‌تواند به جای استفاده از تک مهاجم به مانند روزهای یانگ بویز سوئیس از ۲-۴-۴ استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس