موسسه آمریکایی: عربستان با وضعیت ناامنی بی‌سابقه‌ای مواجه است

یک موسسه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی با وضعیت ناامنی بی سابقه‌ای مواجه است.

به گزارش مشرق، مؤسسه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در واشنگتن اعلام کرد که عربستان سعودی با وضعیت ناامنی فزاینده رو به رو است در حالی که این کشور از طرف اکثر طرف‌های غربی که امنیت آن را تضمین کرده‌اند و به آن تسلیحات می‌دهند، دچار انزوا شده است.

این موسسه در مطالعه خود تاکید کرد که عربستان سعودی مورد حمله موشک‌های یمنی قرار گرفته و جنگ یمن از کنترل خارج شده تا جایی که امروز امنیت عربستان آسیب پذیرتر از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ است.

با توجه به ناامنی فزاینده‌ای که عربستان سعودی با آن مواجه است، ولیعهد سعودی از طرف اکثر طرف‌های غربی که تامین تسلیحات این کشور را تضمین کردند، دچار انزوا شده است.

برخی سیاستمداران در کانادا، آلمان و انگلیس همگی پیشنهاد کرده‌اند که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را محدود کنند. در ایالات متحده، اجماع دو حزبی علیه فروش تسلیحات به عربستان آغاز شده است.

«تیموتی لندرکینگ» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور یمن اعلام کرد که یمنی‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۵ حمله فرامرزی به عربستان سعودی انجام داده‌اند.

پیشتر «هشام شرف» وزیر خارجه دولت ملی یمن اعلام کرد که صنعاء می تواند بدون استفاده از پهپادها و موشک ها به روش های مختلف به کشورهای متجاوز عربی به ویژه عربستان خسارت وارد کند به گونه ای که عربستان در آینده ناامن شود.

اخیرا نیز مقامات سعودی و آمریکایی اعلام کردند که ذخایر تسلیحاتی عربستان رو به پایان است و عربستان از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی درخواست کمک فوری کرده است.

نیروی هوایی عربستان سعودی علی‌رغم میلیارد دلار هزینه همچنان در بخش ضد هوایی ناکارآمد است و حملات پی در پی انصارالله ضعف سامانه‌های گران قیمت ارتش عربستان سعودی را برملا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس