سردار غلامرضا سلیمانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی پایان دادن به دوران انحطاط و فلاکت یک ملت بزرگ بود.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در اجتماع فرهنگیان انقلابی و بسیجی اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی  فرصت مناسبی است تا در چنین جلساتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم البته خوشبختانه دستاوردهای انقلاب بسیار وسیع و گسترده و یک فهرست طولانی از عناوین کلی را شامل می‌شود که در یک وقت مختصر امکان بازگو کردن همه آن‌ها وجود ندارد.

بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی پایان دادن به فلاکت یک ملت بود

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی پایان دادن به دوران انحطاط و فلاکت یک ملت بزرگ بود و از روزی که سفرای خارجی در دوران قاجار در کشورما لانه کردند روند انحطاط در کشور آغاز شد و کار را به جایی رساندند که سفارت‌خانه انگلیس و دستگاه جاسوسی انگلیس در لندن  برای ملت بزرگ ایران که در دوره‌های گذشته تاریخی خود همیشه افتخار آفرین بود و در قرن چهارم و پنجم هجری پیش قراول خط تمدن اسلامی بود تصمیم گرفتند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: اگر تجلیات ملت ایران را از تمدن اسلامی بگیرند تقریبا چیزی برای تمدن اسلامی باقی نمی‌ماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شرایط نفوذ بیگانه در داخل کشور  و وادادگی حکام و سلاطین، کشور را به جایی رساند که برای کشور ما پادشاه تعیین کردند.

وی تصریح کرد: نیاز است حافظه تاریخی نسل جوان و مردم ما متوجه آن دوران خفت‌بار و تحقیرآمیز که در برنامه‌های نظام سلطه راجع به مردم ایران وجود داشت، باشد.  

سلیمانی افزود: استکبار کسی را روی کار آورد که در مقابل ملت ایران نهایت قدرت را به خرج می‌داد، ارتشی ۱٠٠ هزار نفره را تاسیس و سازماندهی کرد و تمام املاک مرغوب کشور را به نام خودش ثبت کرد و اگر کسی ملک خود را تسلیم نمی‌کرد کشته می‌شد و پس از آن در مسیری که ملت ایران مبارزه و مجاهدت می‌کردند علما، نخبگان، سران عشایر و طوایف را که همیشه یک نیروی دفاعی برای کشور بودند به شهادت می‌رساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این ارتش در سرکوب قیام‌های مردمی زمان رضاشاه شدت بی‌نظیری به خرج می‌داد و نظیر آن قتل عام مسجد گوهرشاد است و فهرستی از قتل عام‌های آن زمان موجود است.

وی با اشاره به اینکه سرسپردگی یک حاکم چه ذلتی را می‌تواند برای یک ملت به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: کشور ما  در آستانه جنگ جهانی دوم در مقابل یک مخاطره بزرگ قرار گرفت؛ متفقین تصمیم گرفتند ایران را اشغال کنند و ایران را  به تعبیر خودشان پل پیروزی قرار دهند اما در آن زمان ارتشی که انسان‌های وطن‌پرست در آن‌ فراوان بود هیچ کاری نکرد و رضاخان دستور تسلیم به ارتشی داد که در مقابل ملت ایران آن‌ها را وارد جنگ می‌کرد.

سلیمانی تصریح کرد: چون حاکم کشور سرسپرده انگلیسی‌ها بود و می‌خواستند ایران را بدون مقاومت تسخیر کنند، زمانی که روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از  جنوب وارد کشور شدند حتی یک گلوله هم شلیک نشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: اگر عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی را با آن اتفاقات مقایسه کنیم، این مقایسه کارآمدی، مردمی و ملی بودن جمهوری اسلامی ایران را یک مشارکت گسترده مردم بر تعیین سرنوشت و تبیین یک نظام بر مردم سالاری اسلامی قرار می‌دهد.

وی گفت: بزرگ‌ترین حادثه پس از پذیرش اسلام توسط ملت بزرگ ایران در طول ۱۴ قرن گذشته آغاز عصر جدید و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در میهن اسلامی ما است و در این راستا دشمن متوجه به صدا در آمدن زنگ خطر بزرگی برای خود شد و به همین دلیل بود که در طول ۴۳ سال گذشته تمام توان خود را در مواجهه با جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران به میدان آورد اما جمهوری اسلامی علی‌رغم فشارها پیروزی‌ها را از آن‌ خود کرد.

انقلاب اسلامی هندسه قدرت را در دنیا تغییر داد 

سلیمانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هندسه قدرت را در دنیا تغییر داد که مقدمه این تغییر، تغییر مفهوم قدرت توسط امام راحل بود و ایشان توانست با دست خالی در مقابل ارتشی که توسط امریکایی‌ها سازماندهی شده بود بایستد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام دفاع مقدس را مردمی کردند و از هر قشر و شغلی لباس نظامی پوشیدند و به میدان‌های جنگ رفتند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمنان بیافتد.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی کوچک نیست اما دشمن بر نقاط مثبت جمهوری اسلامی متمرکز شده تا با کوچک جلوه دادن آن‌ها، یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد کند و مردم را نسبت به ناکارآمد بودن جمهوری اسلامی متقاعد کند و این درحالی است که اگر جمهوری اسلامی را از نظر علم و فناوری با کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه می‌کنیم؛ کشور ما جزو کشورهای پیشرفته دنیا و جزء ۱۰ کشور برتر جهان قراردارد، ما سومین قدرت سدسازی دنیا هستیم و یا پیشرفت‌ها در زمینه کرونا از جمله این اتفاقات است.  

قدرت جمهوری اسلامی برخاسته از اراده ملت است

سلیمانی خاطر نشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی برخاسته از اراده ملت ایران است که در دوران دفاع مقدس با باور ما می‌توانیم به بار نشست و تداوم پیدا کرد اگرچه قدرت ملت ایران خود ملت ایران و راهیابی ملت ایران به آرمان‌های انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی ما از ۲ مسیر به وجود آمده است، یکی آنکه بعد از دفاع مقدس نسخه توسعه بانک جهانی در اولویت برنامه ریزی‌ها قرار گرفت و دوم تحریم‌ها و تروریسم نظام سلطه و آمریکا بود که معیشت مردم را هدف گرفتند.  

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش دشمن این است که نظام جمهوری اسلامی الگو نشود و کامل تحقق پیدا نکند؛ می‌دانید که امام(ره) زمانی که انقلاب را آغاز کرد، محور اصلی انقلاب جوانان تربیت شده در کلاس‌های درس فرهنگیان و معلمان عزیز بود و الان هم در تحقق دولت اسلامی و در همه جنبه‌ها  نقش برجسته‌ای در گام دوم دارتد.  

سلیمانی تصریح کرد: همیشه در مواجهه با مسائل و مشکلات ۲ رویکرد داریم؛ ابتدا اینکه در میدان حل مساله مشارکت کنیم  و یا اینکه به گونه‌ای مطالبه کنیم که خواست دشمن محقق شود که این راه مشکلی را حل نمی‌کند و نفعی هم ندارد، البته که مسؤولان نقش اصلی را در حل مشکلات دارند و باید برای حل مشکلات جهادی تلاش کنند.  

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جایگاه رهبر انقلاب در جهان گفت:  دشمنان ملت ایران به عظمت رهبر معظم انقلاب و بزرگی،   درایت و شجاعت ایشان اقرار کرده‌اند و همه این عظمت‌ها و دستاوردهای بزرگ ۴۳ سال گذشته متعلق به ملت ایران است و هرکسی در هرجای این کشور مسؤولیتی دارد باید قدرشناس مردم عزیز، فرهنگیان و اساتید باشد.

وی در پایان یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خرج کردن در آموزشی و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و البته بسیج هم در این مسیر برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش پای کار است.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • شیراز IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    5 12
    خداحفظتون کنه شماشیرمردان باعث غروروافتخاریدتوجهان خاری شدیدتوچشم استعمارگران واخرشم بدست پرتوان شما دلیرمردان به مرزفرو پاشی میرن جنایتکارهای غرب وحشی
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 4
    مواد مخدر جامعه را تهدید می کند .
  • ب IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 1
    کاش مردم هم از این تغیرات شگرف در کشور بهره مند می‌شدند ،
  • DE ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 4
    انقلاب اسلامی هندسه قدرت در دنیا را تغییر داد/ انشاالله یکروزی هم بخوانیم : انقلاب اسلامیِ هند ٬ سه قدرت در دنیا را تغییر داد.پیامبر اسلام ص یکنفره شروع فرمودند و ظرف ۱۴۰۰ سال میلیاردها مسلمان نسل به نسل زندگی کردند و اکنون در تمام سطح جهان چند میلیارد مسلمان زندگی میکنند وروز به روز برتعدادشان افزوده میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس