استقبال سازمان همکاری اسلامی از گزارش عفو بین‌الملل

سازمان همکاری اسلامی از گزارش اخیرعفو بین‌الملل که اسرائیل را یک دولت آپارتاید توصیف کرد، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، به دنبال گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل که در آن اسرائیل را یک دولت آپارتاید معرفی کرد، سازمان همکاری اسلامی با استقبال از این گزارش، اعلام کرد که جنایات اسرائیل بر همگان آشکار است.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این گزارش یک سند معتبر بین‌المللی درباره جرایم و جنایات اسرائیل در قبال مردم فلسطین را تشکیل می‌دهد.

این سازمان از بازیگران بین‌المللی خواست تا اقدامات لازم را برای اطمینان از پاسخگویی اسرائیل در قبال اشغالگری، تخلفات، جنایات و سیاست‌های نژادپرستانه آن علیه فلسطینیان را انجام دهند.

عفو بین الملل روز سه‌شنبه در این گزارش که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند، محاکمه کنند.

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

با این گزارش عفو بین الملل در متهم کردن رژیم صهیونیستی به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی "بتسیلم" اسرائیل و دیده بان حقوق بشر می‌پیوندد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس