منصوری: امیدوارم عدالت درباره «دسته دختران» رعایت شود/قیدی: «تنگه ابوقریب» الگوی من نبوده است

نشست خبری فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش مشرق، نشست خبری فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره برگزار شد.

منیر قیدی در ابتدای صحبتهای خود در نشست گفت: این فیلم نتیجه تلاش بیش از صد نفر عوامل بود، من عضو کوچکی از دسته دختران بودم، هر چند شاید کمی این فیلم را تلخ ببینیم اما واقعیت دوران جنگ و دفاع مقدس همین گونه بوده است. 

ببینید:

عکس/ پنجمین روز جشنواره فیلم فجر

حسین سلیمانی درباره حضورش در فیلم دسته دختران افزود: میدانم شاید تشکر کردن از منیر قیدی تکرار باشد، من در شش ماهی که کنار وی کار کردم از او یاد گرفتم، من به واسطه این فیلم مدیون منیر قیدی هستم. 

حمید نجفی راد درباره همکاری با منیر قیدی گفت: واقعا از اعتمادی که به من شده متشکرم، همیشه آرزو داشتم که چنین فیلمی را تجربه کنم که دسته دختران این فرصت را برایم ایجاد کرد. 

نیکی کریمی در همین رابطه ادامه داد: من به همه عوامل خسته نباشید می کنم، این پروژه شش ماه نفسگیر را پشت سر گذاشت و در این اثر همه صد در صد وجودشان را گذاشتند. 

محمدرضا منصوری تهیه کننده این فیلم درباره احتمال موفقیت دسته دختران در دریافت سیمرغ گفت: تنها امیدوارم عدالت درباره دسته دختران رعایت شوم. من همواره برای دریافت سیمرغ مردمی هم امیدوارم، به طور کلی من همیشه نسبت به سمفا نقد دارم زیرا یک سیستم اطلاع رسانی است و نمیتواند مرجعی برای رای گیری باشد. 

منیر قیدی ادامه داد: من زمان جنگ کودک بودم اما بعد از جنگ مطالعاتی درباره این رویداد داشتم، کلا فیلمسازی هستم که اگر نسبت به آن شناخت آن کامل نداشته باشم آن را نخواهم ساخت. به نظرم به عنوان یک فیلمساز زن همچون یک کارگردان مرد سختی کشیدم. فشار کاری دسته دختران خیلی سنگین بود و امیدوار بودم که توان پایان اثر را داشته باشم. 

وی در همین راستا ادامه داد: الگوی من برای این فیلم تنگه ابوقریب نبوده است، اگر قرار بود الگو برداری کنم کارگردانان و فیلمهای بهتری وجود دارد، حتی در سینمای جهان هم آثاری شاخص وجود دارد اما من زبان خودم را دارم. 

منیر قیدی وی درباره کیفیت نهایی فیلم دسته دختران تاکید کرد: من از دستیاری سینما شروع کردم، تجربه سالیان سال حضور در سینما باعث شده تا من بتوانم به این دستاورد برسم. من خودم را تکنسین نمی دانم و کاملا دلی کار می‌کنم، دسته دختران را دوست داشتم و به همین دلیل به سراغ آن می رفتم. 

میلاد اکبرنژاد ادامه داد: به نظر من که نقش زنان در دوران دفاع مقدس در حدی بوده که نشان دادن کامل آن میسر نیست. دسته دختران قصه گو است، با فیلمی سر و کار داریم که راوی یک قصه پر افت و خیز است. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس