کد خبر 1335600
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

خرید اقساطی خودرو یکی از رایج‌ترین روش‌های خرید انواع خودرو به شمار می‌رود. اگر قصد خرید خودروهای باکیفیت از جمله خرید اقساطی دنا پلاس، خرید اقساطی دنا پلاس توربو و خرید اقساطی سمند EF7 را دارید، می‌توانید با مراجعه به شرکت های معتبرفروش خودرو، اقدام به خرید اقساطی خودرو کنید. روش‌های مختلفی برای خرید اتومبیل وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، اقدام به خرید خودرو کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های خرید خودرو از جمله تحویل فوری، پیش‌خرید، خرید مشارکتی خودرو، خرید نقدی، خرید اقساطی خودرو، خرید لیزینگی خودرو و خرید حواله‌ای خودرو آشنا کنیم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1643522039.jpg

انواع روش‌های خرید خودرو

روش‌های متعددی برای خرید خودرو وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. شما می‌توانید با توجه میزان نقدینگی، زمان تحویل خودرو و موارد دیگر، یکی از روش‌های خرید اتومبیل را انتخاب کنید. در این بخش می‌خواهیم به انواع روش خرید خودرو اشاره کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله شما را در خرید خودرو راهنمایی نماییم.

تحویل فوری خودرو

یکی از روش‌های خرید اقساطی خودرو که معمولاً در روزهای پایانی سال مشاهده می‌کنید، روش تحویل فوری است. اکثر افرادی که برای تعطیلات نوروزی، به دنبال خرید یک خودرو جدید هستند، از این روش بسیار استقبال می‌کنند. یکی از مزیت‌های روش تحویل فوری خودرو این است که نوسان بازار خودرو روی قیمت نهایی اتومبیل تأثیری ندارد. مطمئناً شما دوست ندارید در زمان تحویل خودرو مبلغ بالاتری را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از طریق این روش خودرو محبوب خود را خریداری کنید، قانوناً می‌توانید ظرف مدت سی روز اتومبیل را تحویل بگیرید. اگر تاخیری در تحویل خودرو پیش آمد، می‌توانید ماهانه ۲.۵ درصد جریمه دیرکرد دریافت کنید.

پیش خرید خودرو

اگر در حال حاضر پول کافی برای خرید خودرو را ندارید و به دنبال فرصت بیشتر برای خرید اتومبیل هستید، روش پیش خرید را پیشنهاد می‌کنیم. در واقع روش پیش خرید همان روش پیش فروش است که به دو دسته پیش فروش عادی و پیش فروش قطعی تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید که در این روش خودروسازان می‌توانند به‌عنوان مبلغ اولیه، حداکثر پنجاه‌ درصد قیمت فروش نقدی خودرو را از شما دریافت کنند. اگر به هر دلیلی مجبور شدید از خرید خودرو انصراف دهید، این کار یک ماه بعد از عقد قرارداد امکان‌پذیر است. یکی از مزیت‌های این روش خرید آن است که اگر تأخیری در تحویل خودرو پیش آمد، خودروساز علاوه بر سود مشارکت، باید ماهانه یک درصد به شما جریمه تأخیر بپردازد. در ادامه به شرح روش پیش‌خرید عادی و پیش‌خرید قطعی و تفاوت‌های آن‌ها با هم می‌پردازیم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1643522075.png

پیش خرید عادی خودرو

در این روش همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، قیمت نهایی به طور دقیق مشخص نیست. در واقع بعد از پرداخت مبلغ اولیه، مابقی پول را در یک یا چندین مرحله باید بپردازید. طبق آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سود مشارکت معادل ۱۸ درصد مشخص شده است.

پیش خرید قطعی خودرو

قیمت خودرو مانند خرید به روش تحویل فوری قطعی است. البته برای تحویل خودرو باید مدت زمان بیشتری را صبر کنید. هم‌چنین تا زمان تحویل خودرو، به‌ دلیل پولی که نزد خودروساز دارید به شما سود تعلق می‌گیرد. میزان سود مشارکت، ۱۸ درصد تعیین شده است.

خرید اقساطی خودرو

یکی از روش‌های رایج خرید اتومبیل، خرید اقساطی خودرو است. امروزه بسیاری از افراد توانایی پرداخت کل هزینه یک خودرو صفر را ندارند و به دلیل دردسرهای خودرو کارکرده، تمایلی به خرید این خودروها ندارند. شما می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های معتبر با روش خرید اقساطی خودرو، اتومبیل مورد نظر را بخرید. شما با خرید اقساطی خودرو، لازم نیست تمام سرمایه خود را صرف خرید اتومبیل کنید و با پرداخت مبلغ اولیه می‌توانید یک خودرو صفر بخرید.

یکی از مزیت‌های دیگر خرید اقساطی خودرو این است که فشار کمی به مشتری وارد می‌شود. مشتری با توجه به درآمد ماهانه، می‌تواند مقدار و تعداد اقساط را مشخص کند. البته برخی از افراد مخالف خرید اقساطی خودرو هستند؛ زیرا معتقد هستند که در این روش خرید، سود زیادی را باید بابت خرید اتومبیل بپردازند. در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، پول شما روز به روز از ارزشش کاسته می‌شود و قدرت خرید شما کاهش می‌یابد.

در واقع سودی که بابت خرید اقساطی خودرو به شرکت‌ها می‌پردازید، نسبت به پایین آمدن ارزش پول شما در آینده مبلغ ناچیزی است. توجه داشته باشید که حتماً در زمان خرید اقساطی خودرو به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید؛ برخی از شرکت‌ها بعد از پرداخت مبلغ اولیه خودرو، شرکت خود را تعطیل کرده و می‌گریزند. شرکت‌های مختلفی در زمینه خرید اقساطی خودرو فعالیت می‌کنند.

برای برخورداری از یک خرید خوب و مطمئن پیشنهاد می‌کنیم به شرکت آرشا خودرو مراجعه کنید. شما می‌توانید جهت خرید اقساطی انواع خودرو از جمله خرید اقساطی دنا پلاس ، خرید اقساطی دنا پلاس توربو ، خرید اقساطی سمند EF7 ، به شرکت آرشا خودرو سر بزنید. این مجموعه با داشتن شرایط فوق‌العاده از جمله تحویل یک ساعته خودرو و پرداخت وجه پس از تحویل خودرو آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1643522173.jpg

خرید مشارکتی خودرو

اگر شما جزو افرادی هستید که نیاز فوری به خودرو ندارید، می‌توانید از طریق روش خرید مشارکتی خودرو، صاحب اتومبیل شوید. به این صورت که شما علاوه بر خرید یک خودرو در یک بازه طولانی، می‌توانید با مشارکت در تولید خودرو، سود خوبی به دست بیاورید. اگر قصد دارید به این روش خودرو بخرید، باید منتظر طرح‌های مشارکتی از طرف خودروسازان باشید. برای خرید مشارکتی خودرو، ابتدا یک قرارداد بین شما و خودروساز عقد می‌شود. ابتدا نوع خودرویی که می‌توانید خریداری کنید مشخص نیست؛ ولی بعد از چند ماه شما می‌توانید خودروی خود را انتخاب کنید. سپس سود و مابه‌التفاوت پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید از قیمت ماشین کسر می‌شود. هم‌چنین طبق آیین‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، به شما سود ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد.

خرید لیزینگی خودرو

خرید لیزینگی خودرو توسط شرکت‌های محدودی در کشور انجام می‌شود و قرارداد آن به‌ صورت اجاره به‌ شرط تملیک است؛ یعنی تا زمانی که شما هزینه کامل خودرو را پرداخت نکنید، مالکیت کامل خودرو به نام شما منتقل نمی‌شود. بسیاری از افراد این روش را با خرید اقساطی خودرو اشتباه می‌گیرند. در حالی که کاملاً با خرید اقساطی متفاوت است. هم‌چنین سود شرکت‌ها متغیر بوده و بر اساس توافق طرفین است. شما می‌توانید در این روش خودرو را در مدت زمان کوتاهی تحویل گرفته و اقساط آن را به‌ صورت ماهانه، چند ماه یا سالانه پرداخت کنید.

خرید حواله‌ای خودرو

یکی دیگر از روش‌های غیررسمی خرید اتومبیل، خرید حواله‌ای خودرو است. اگر به دنبال خرید خودرو با تک‌برگ سند و قیمت ارزان‌تر از بازار هستید، این روش را پیشنهاد می‌کنیم. روش خرید حواله خودرو به این صورت است که شما می‌توانید حواله خودرو ثبت‌نام شده فرد دیگری را از او خریداری کنید. البته در این روش شما باید به چند نمایندگی بروید و افرادی که قصد فروش حواله خودرو ثبت نام شده خود را دارند، پیدا کنید. در این روش شما می‌توانید خودرو را با قیمت ارزان‌تر از بازار خریداری کنید؛ اما باید چندین ماه منتظر تحویل اتومبیل بمانید. شما می‌توانید تمام کارهای آن را به طور رسمی در نمایندگی انجام دهید تا در آینده هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید.

خرید نقدی خودرو

افرادی که توانایی پرداخت کل هزینه خرید خودرو را دارند، می‌توانند به‌صورت نقدی خودرو را خریداری کنند. هم‌چنین در این روش، پس از پرداخت پول، سند به نام شما می‌شود. اگر به دنبال یک روش راحت برای خرید خودرو هستید، می‌توانید به صورت نقدی اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس