کد خبر 1336062
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
امیکرون

اُمیکرون با سرعت فوق العاده‌ای مردم را به خود مبتلا کرده و در حال حاضر اوضاع کرونایی کشور روز به روز بدتر از قبل می‌شود و آمار مبتلایان نیز به شکل تصاعدی روبه افزایش است.

به گزارش مشرق، حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا در کشور میگذرد و تا به امروز توانسته جامعه را با چالش‌های متفاوتی مواجه کند. البته این چالش‌ها در روزهای ابتدایی شیوع ویروس نسبت به امروز به خاطر عدم آشنایی مناسب با شدت درگیری بسیار بالا بود.

تا امروز نیز در جامعه سویه‌های جدیدتر مانند دلتا، اُمیکرون و ... در کشورها شیوع پیدا کرده و هنگام ورود هرکدام از آن‌ها، باید مراقبت‌های زیادی در جهت پیشگیری از ابتلا انجام می‌داد و در حال حاضر نیز کشور ما با همین سویه اُمیکرون مواجه شده و در روزهای گذشته روند صعودی میزان مبتلایان را داشته‌ایم.

نحوه انتشار اُمیکرون به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد این روزها سویه بروز شده کرونا به نام اُمیکرون در بسیاری از کشورها عرض اندام می‌کند و با سرعت فوق العاده‌ای افراد را به خود مبتلا کرده و در حال حاضر اوضاع کرونایی کشور روز به روز بدتر از قبل می‌شود و آمار مبتلایان به اُمیکرون نیز به شکل تصاعدی روبه افزایش است و همین شیوع گسترده باعث شده تا ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار گیرند.

مشکل دیگری که این ویروس برای هموطنان ایجاد کرده، درگیری شدن کودکان به اُمیکرون است و تفاوتی که این موج با امواج قبلی دارد، همین بحث سرایت پذیری بالا نسبت به سویه‌های قبلی است و عددمولد پایه اُمیکرون در بیشتر مطالعات جهانی عدد ۱۰ است و این عدد مولد پایه نشان دهنده این است که یک فرد مبتلا می‌تواند ۱۰ نفر را به اُمیکرون مبتلا کند.

علت مبتلا شدن اطفال به اُمیکرون مشخص شد

در چند روز اخیر نیز شاهد بوده‌ایم که اخبار متفاوتی نظیر افزایش مبتلایان سنین پایین به اُمیکرون منتشر شده و در گروه سنی کودکان به خصوص گروه سنی زیر ۱۰ سال، بالاترین میزان ابتلا را نسبت به طول پیک‌های گذشته شاهد هستیم و می‌توان گفت میزان بستری در کودکان در اکثر پیک‌های قبلی در پایتخت کشور کمتر از ۸ درصد بوده، اما در حال حاضر این عدد به بیش از ۱۹ درصد رسیده است.

در همین راستا شاهین قاسمی متخصص عفونی درباره علت افزایش ابتلا کودکان به این سویه می‌گوید: «این سویه جدید همه افراد را به خود مبتلا می‌کند و به این شکل نیست که تنها سن مشخصی را بخواهد به خود درگیر کند. سویه اُمیکرون کوچک و بزرگ نمیشناسد و همه به آن مبتلا می‌شوند.»

آخرین جزئیات از تزریق واکسن کرونا به کودکان

این متخصص عفونی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت تزریق واکسن به کودکان ادامه می‌دهد: «در این سویه کرونا، واکسیناسیون کودکان مطرح است و اطفال هم باید به شدت تحت مراقبت قرار گیرند تا به این سویه کرونا مبتلا نشوند.»

وی با بیان اینکه اگر کودکی به این سویه مبتلا شد، باید اقدامات لازم را در جهت بهبود وضعیت وی انجام داد، می‌گوید: «چراکه این سویه جدید برخلاف سویه‌های قبلی اطفال را هم درگیر می‌کند و در چند روز اخیر نیز شاهد رشد انفجاری بیمار مبتلا به این ویروس بوده‌ایم.»

رشد انفجاری میزان مبتلایان کرونا در چند روز اخیر

قاسمی می‌گوید: «باتوجه به رشد انفجاری بیمار در چند روز اخیر، تا ۲ هفته آینده به پیک خواهیم رسید و هموطنان باید حتما دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.»

این متخصص عفونی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت تزریق دز چهارم واکسن کرونا به هموطنان می‌گوید: «هنوز سازمان بهداشت جهانی موضوعی را مبنی بر تزریق دز چهارم واکسن علام نکرده است، اما به نظر من تا چند ماه آینده تزریق دز چهارم هم به احتمال زیاد صورت می‌گیرد.»

منبع:آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس