کد خبر 1336150
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
خروج آمریکا از برجام - نمایه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها با خبرسازی‌ها از مذاکرات به‌دنبال یک مطالبه‌گری و فشار عمومی علیه دیپلمات‌های ایرانی هستند تا به نتیجه دلخواه آنها تن دهند.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره ادعای برخی رسانه های خارجی درباره توافق در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: خبر توافق چند ساله ایران و آمریکا که توسط برخی شبکه‌های مجازی منتشر شده است یک دروغ رسانه‌ای است. این اخبار با هدف جنگ روانی ایجاد و توزیع می شود.

وی افزود: استراتژی آمریکایی‌ها در مذاکرات فعلی بازگشت پوچ و بدون هزینه به برجام است یعنی اول نمی خواهند هیچ هزینه ای بدهند و تحریم‌های موجود را لغو کنند. ثانیاً اگر مفاد توافق نامه را هم امضا کنند نه خود حاضر به عمل به آن هستند و نه تضمین می دهند که دولت بعدی آن را اجرا کند. 

بیشتر بخوانید:

اقدام جدید آمریکا در احیای برخی معافیت‌های برنامه هسته‌ای ایران به چه معناست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: منتشر شدن خبرهایی که از رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود با هدف شرطی سازی فضای جامعه ایران است لذا رسانه‌های داخلی باید هوشیاری داشته باشند که پرداختن به این خبرها موجب بر هم زدن فضای روانی جامعه و شرطی شدن اقتصاد کشور نگردد.  

رضایی گفت: آمریکایی‌ها از فضای آرام و وحدتی که در جامعه احساس می شود ناراحتند لذا برخی خبرسازی ها با هدف ایجاد التهاب در فضای عمومی جامعه است؛ آمریکایی ها به دنبال این هستند که با این نوع خبرسازی ها یک مطالبه گری و فشار عمومی علیه دیپلمات ها شکل بگیرد تا دیپلمات ها تحت فشار به نتیجه دلخواه آنها تن دهند.

 وی افزود: راهبرد ما در مذاکرات مشخص است و بارها بر آن تاکید شده است. اولاً آمریکایی ها از برجام خارج شده اند و مشکلات امروز به گردن آنهاست. ثانیاً برای برگشت مجدد هم باید تضمین بدهند که دوباره رویکرد سابق را ادامه ندهند و حضورشان بصورت موقتی نباشد. 

رضایی خاطرنشان کرد: بحث دیگری که ما داریم این است که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد، لذا اول باید وعده ها و اقدامات آمریکایی ها راستی آزمایی شود که آیا به تعهداتشان عمل می کنند یا خیر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توافق قابل دسترسی است اگر آمریکایی ها از مسیری که گذشتگان شان مثل آقای ترامپ عبرت بگیرند و نخواهند قدم در مسیر پیشینیان بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    5 0
    برای اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران هیچ مذاکره‌ای لازم نبوده و نیست؛ چه رسد به‌اینکه مذاکره فرسایشی شده و زمزمه‌ی مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا مطرح می‌شود! از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مذاکرات را در اسرع وقت به حالت تعلیق در آورند و تا زمانی‌که غربی‌ها به تعهدات خود عمل ننموده‌اند، به مذاکرات باز نگردند.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    به هر نسبت که به‌دنبال مذاکره و هر نوع توافق با شیطان بزرگ و دنباله‌روهای اروپایی‌اش باشیم اقتصاد کشور به همان نسبت شرطی خواهد شد؛ اما اگر مذاکرات و تعهدات هسته‌ای برجامی خود را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن به حال تعلیق در آوریم و به دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها باشیم، قطعاً نقمت و تهدید تحریم را به نعمت و فرصت تبدیل کرده‌ایم؛ در این‌صورت حربه‌ی تحریم برای همیشه از دست دشمنان گرفته خواهد شد و در جنگ اقتصادی موفق خواهیم شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس