تظاهرات در مینیاپولیس در اعتراض به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

صدها نفر از معترضان روز شنبه در خیابان‌های مینیاپولیس تظاهرات کردند تا مخالفت و خشم خود را نسبت به قتل یک جوان سیاهپوست توسط پلیس اعلام کنند.

به گزارش مشرق، در حالی که "امیر لوکه" جوان سیاهپوست آمریکایی چند روز پیش در جریان یورش نیروهای پلیس به آپارتمانش کشته شده، صدها نفر از معترضان در خیابان های مینیاپولیس تظاهرات کرده و نسبت به این اقدام خشونت آمیز پلیس اعتراض نمودند.

بیشتر بخوانید:

قتل یک سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا +فیلم

تظاهرات کنندگان خواستار اجرای عدالت در قبال عاملان اصلی این جنایت شدند. این تظاهرات به صورت آرام و مسالمت آمیز برگزار شده و تظاهرات کنندگان شعارهایی مثل "نه عدالت، نه صلح" سر دادند.

نیروهای پلیس چهارشنبه گذشته به ضرب گلوله این جوان سیاهپوست را به قتل رساندند. یک روز پس از این حادثه، پلیس فیلمی را منتشر کرد که نشان می داد این جوان سیاهپوست یک اسلحه گرم در اختیار داشته است.

پلیس اعلام کرده است که ماموران حکم بازرسی و ورود به خانه بدون اجازه را داشته‌اند. رئیس پلیس مینیاپولیس هم گفته است که ماموران پلیس زمانی به سوی لوکه شلیک کرده‌اند که او اسلحه‌اش را به سوی ماموران نشانه رفته بود.

تحقیقات دادستان منطقه درباره این پرونده آغاز شده است.

فعالان مدنی و معترضان بر این باورند که لوکه حق در اختیار داشتن یک اسلحه در خانه‌اش را داشته و به وی هرگز شانس خلع سلاح کردن داده نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس