کد خبر 1336337
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
آغاز عملیات ساخت ‌‌۲۰۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن‌/ گام‌های موثر ساخت 4 میلیون مسکن برداشته شد

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و همزمان بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن به افتتاح رسید.

به گزارش مشرق، امروز ۱۷ بهمن به مناسبت ایام الله دهه فجر، با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی  ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

همچنین در این مراسم که به شکل وبیناری برگزار شد بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن در محلات هدف بازافرینی شهری، شهرهای جدید و سایر شهرها افتتاح شد و مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.

بر همین اساس، ۳۵۴۰ واحد مسکن مشارکتی، خودمالک و اقدام ملی، ۶۶۱۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و ۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیاردتومان در حوزه بازآفرینی در سراسر کشور افتتاح شد.

‌امروز به شکل نمادین پروژه ۹ هزار واحدی کوی زیتون زنجان از کل پروژه ۱۴ هزار واحدی استان با حضور استاندار و مقامات استانی زنجان کلنگ زنی شد.

* گام‌های موثر ساخت ۴ میلیون مسکن برداشته شد

در این مراسم، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه خط مشی دولت سیزدهم و مجموعه دولت خدمتگزاری برای مردم است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم دو اقدام کلان را در دستور کار دارد که این دو اقدام در حوزه تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی و همچنین تحول در زمینه حمل و نقل در تمامی حوزه‌های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته اقدامات موثری برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور انجام شده و تعدادی از واحدها در سراسر کشور آغاز شده‌ است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اظهار امیدواری برای تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در زمان‌بندی مقرر اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمان‌بندی مقرر با تامین به موقع زمین و شروع همزمان واحدها در حال انجام است.

قاسمی با تشکر از مقامات استانی در استان‌های زنجان، فارس، سیستان‌وبلوچستان و کرمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و آغاز بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی بر تحول در بخش‌های مسکن و حمل و نقل استان‌ها و رفع موانع تاکید کرد.

وی در عین حال توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی از برخی از استان‌ها را دستورکار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و توضیح داد: مذاکراتی با شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص ساماندهی حاشیه‌نشینی و بازافرینی محلات فرسوده و  هدف بازآفرینی با مدیرعامل شرکت انجام شده است.

*ساماندهی حاشیه‌نشینی در دستور کار است

قاسمی تاکید کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه بلوچستان اقدامات موثری در دستور کار است. تمهیداتی در خصوص توسعه آزادراه‌ها و ساماندهی حاشیه‌نشینی در آن منطقه در دستور کار است.

وی در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه‌فجر گفت: در دهه فجر بیش از ۶۰۰ پروژه کلان حوزه مسکن و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیاردتومان افتتاح می‌شود که این میزان افتتاحات گام بزرگی در حوزه مسکن و حمل و نقل کشور خواهد بود.

در دهه فجر امسال ۴۸۶ پروژه در حوزه حمل و نقل با اعتبار ۶۰۴۲ میلیاردتومان و ۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن با اعتبار ۱۰۶۰ میلیاردتومان افتتاح شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    باریکلا ایشون مرد میدان عمل هست خدا خیرش بده، هر دو سه هفته گزارش کار هم میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس