کد خبر 1336409
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
تمرین ویژه ضد پهپادی ارتش آمریکا در کویت

نظامیان آمریکا مستقر در کویت برای مقابله با تهدید پهپاد در کویت یک تمرین ویژه برگزار کردند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از تمرین نظامیان آمریکا در کویت علیه پهپادهای دشمن فرضی خبر دادند.

به نوشته  شماره یکشنبه وبگاه «آرمی ریکاگنیشن» به نقل از وزرات دفاع آمریکا، نیروهای این کشور در خاتمه ژانویه ۲۰۲۲ تمرین ضد پهپادی را اجرا کردند. در این تمرین نظامیان آمریکا از سامانه‌های ضد پهپادی «ام لیدز» که بر خودروی زرهی نصب می‌شود، استفاده کردند.

این سامانه تسلیحاتی ضد پهپاد می‌تواند بر روی وسایل نقلیه نصب شود و برای هدف قرار دادن، از کار انداختن یا از بین بردن پهپادهای متخاصم یا سایر پرنده‌های بدون سرنشین طراحی شده است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین اکنون یک تهدید واقعی در منطقه به حساب می آید زیرا بسیار ارزان و آسان و استقرار وشناسایی آن دشوار است. امارات متحده عربی طی چند هفته گذشته در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در یمن مورد اصابت چندین پهپاد قرار گرفته است.

وزارت دفاع ایالات متحده قصد دارد دستکم ۶۳۶ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه ضد پهپاد و دستکم ۷۵ میلیون دلار برای خرید آن‌ها هزینه کند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن چندی قبل تاکید کرد که توالی عملیات هفتگی  نیروهای مسلح یمن در عمق امارات نشان دهنده توانایی ارتش یمن و عزم آن برای اجرای آن چیزی است که در مورد آن هشدار داده است.

المشاط سومین عملیات اعصار الیمن را به ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تبریک گفت و افزود: «توالی سه عملیات هفتگی بیانگر توانایی و عزم ما برای اجرای آن چیزی است که نسبت به آن هشدار داده‌ایم، تا زمانی که امارات تجاوز، محاصره و اشغالگری خود را علیه یمن کنار بگذارد».

وی تاکید کرد: «قبلاً هشدار داده بودیم که ادامه تجاوز، محاصره و تلاش برای اشغال کشورمان اقتصاد و سرمایه گذاری در امارات را با خطر مواجه خواهد کرد. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند هیچ حمایتی از کشورهای متجاوز انجام دهند و سلاح‌های آنها شکست و ناتوانی آنها را ثابت کرده است».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به سومین عملیات طوفان یمن گفت: «این عملیات که به اهداف خود در عمق امارات، در داخل ابوظبی و دبی دست یافت، در پاسخ به جنایات، تجاوزها و محاصره امارات علیه مردم یمن انجام شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس