کد خبر 1337262
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
منچستریونایتد متضررترین باشگاه در بازار نقل و انتقالات لقب گرفت

باشگاه منچستریونایتد انگلیس با ضرری بیش از یک میلیارد یورو، عنوان متضررترین باشگاه را در نقل و انتقالات یک دهه گذشته از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، مطالعه صورت گرفته از سوی مرکز بین‌المللی مطالعات ورزشی مستقر در سوئیس حاکی از آن است که یونایتد از سال ۲۰۱۲ حدود ۱.۵۴۵ میلیارد یورو در نقل و انتقالات هزینه کرده و ۴۷۰ میلیون یورو از قِبل فروش بازیکن درآمد داشته است.

شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۸۹.۵ میلیون پوند برای خرید «پل پوگبا» رکورد نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس را شکستند اما خود را برای آنکه هیچ سودی از این خرید به حسابشان برگشت نخورد، آماده کرده‌اند و مرد فرانسوی می‌تواند در پایان فصل جاری با اتمام قراردادش، به طور رایگان از این تیم جدا شود.

سایر خریدهای پرهزینه اما ناموفق عبارت است «آنتونی مارسیال» با ۳۶ میلیون پوند در سال ۲۰۱۵ و «دانی فن دِبیک» که در سال ۲۰۲۰ با ۴۰ میلیون پوند راهی اولدترافورد شد. هر دو بازیکن ماه گذشته به طور قرضی به ترتیب به سویا و اورتون رفتند.

باشگاه همشهری یونایتد یعنی منچسترسیتی در رتبه دوم جای دارد؛ آنها با ۱.۶۹۹ میلیارد یورو بیشتر از یونایتد برای خرید بازیکن هزینه کرده‌ اما ۷۱۵ میلیون یورو از قِبل فروش بازیکن به دست آورده‌اند.

پاری‌سن‌ژرمن در رتبه سوم این رده‌بندی جای دارد.

باشگاه بارسلونا در رتبه چهارم جای گرفته است هرچند کاتالان‌ها سال گذشته به دلیل افزایش دستمزدها، در بحران مالی فرو رفته و در نتیجه آن، مجبور به قطع همکاری با «لیونل مسی» شدند.

با این حال، درحالیکه پی‌اس‌جی، سیتی و بارسا دست کم با یک دوجین جام می‌توانند افراط در هزینه‌کرد خود در یک دهه گذشته را توجیه کنند، یونایتد عملکرد بسیار بدی در زمین داشته و این عملکرد بد، از زمان جدایی «سر الکس فرگوسن» سرمربی افسانه‌ای این تیم در سال ۲۰۱۳، بیش از پیش به چشم آمده است.

آنها از سال ۲۰۱۲ تاکنون تنها یک بار لیگ جزیره را فتح کرده و این در حالی است که سیتی، پی‌اس‌جی و بارسا به ترتیب پنج، هفت و پنج بار قهرمان شده‌اند. آخرین جام یونایتد در سال ۲۰۱۷ و در لیگ اروپا و با هدایت «خوزه مورینیو» به دست آمد.

آنها هم‌اکنون در رتبه چهارم لیگ برتر انگلیس بوده و با منچسترسیتی صدرنشین ۱۹ امتیاز اختلاف دارند؛ همچنین جمعه هفته گذشته نیز در جام حذفی توسط میدلزبورو حذف شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس