کد خبر 1337412
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
قاتل وحید مرادی

عامل قتل وحید مرادی در سومین دور از محاکمه هم با رأی قصاص از سوی قضات دادگاه روبه‌رو شد.

به گزارش مشرق، پرونده ۱۱ تیرماه سال ۹۷ با قتل یکی از اشرار معروف تهران به نام وحید مرادی در زندان رجایی شهر تشکیل شد.

مقتول با ۱۶‌سابقه کیفری، آخرین بار به اتهام قتل یکی از دوستانش در میهمانی شبانه حین فرار در مرز ایران و ترکیه دستگیر شد. او تیرماه همان سال راهی زندان رجایی‌شهر شد و روز حادثه حین هواخوری در زندان با دو گروه از زندانیان درگیر و با پنج ضربه چاقوی سه زندانی شرور به قتل رسید.

با به دست آمدن این اطلاعات مأموران با رصد دوربین‌های مداربسته و تحقیق از شاهدا، تعداد ۱۷نفر از زندانیان را که در درگیری حضور داشتند، بازداشت کردند و با تحقیق از آن‌ها مشخص شد عاملان قتل دو مرد جوان به نام‌های عباس و سعید هستند.

سعید ۴۷ ساله با چند سابقه کیفری از جمله شرکت در سرقت مسلحانه از طلافروشی در لاهیجان و قتل منجر به رضایت در سال ۸۸، آخرین بار به اتهام قتل با شلیک گلوله به قصاص محکوم شده بود. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت با انکار جرمش گفت: «وحید در زندان کری‌خوانی می‌کرد و نام خودش را عقاب ایران گذاشته بود. او همه زندانیان را مجبور می‌کرد از دستوراتش اطاعت کنند. روز حادثه بعد از هواخوری به سلول برگشته بودم که ناگهان وحید و نوچه‌هایش با آب و روغن داغ در حالی که چاقو و قمه داشتند با ما درگیر شدند. فهمیدم یکی از آشناهای وحید در سالن پایین را باز گذاشته بود. باور کنید در آن درگیری ندیدم چه کسی وحید را به قتل رساند.»

دیگر متهم به نام عباس که سال‌۸۵، به اتهام قتل یکی از اعضای خانواده‌اش دستگیر و با رضایت اولیای‌دم منتظر محاکمه بود، در بازجویی‌ها با انکار جرمش گفت: «وحید در زندان کری‌خوانی می‌کرد و می‌گفت کفتارها باید پایین و شیرها باید بالا بنشینند. روز حادثه نیز همراه۵۰‌نفر از نوچه‌هایش با چاقو و آب‌جوش به ما حمله کردند و نفهمیدم چه کسی به او ضربه زد.»

با انکار متهمان، عباس تبرئه شد، اما برای سعید به اتهام مباشرت در قتل و برای دیگر متهمان به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهمان در شعبه چهارم دادگاه محاکمه و به حبس محکوم شدند. سعید نیز با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد، اما با نقض این رأی از سوی قضات شعبه ۳۹ دیوان، او بار دیگر در همان شعبه پای میز محاکمه رفت. متهم در دومین جلسه محاکمه بعد از پخش فیلم صحنه قتل در دادگاه بار دیگر به قصاص محکوم، اما این حکم نیز در دیوان نقض شد.

به این ترتیب وی برای سومین بار در همان شعبه محاکمه و در آخرین دفاعش گفت: «در آن درگیری افراد زیادی بودند که ممکن است مقتول با ضربه چاقوی آن‌ها به قتل رسیده باشد.»

در پایان هیئت قضایی، با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم را برای سومین بار به قصاص محکوم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    35 1
    به به چه مدیریت زندانی چاقو و قمه دست زندانی.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    26 2
    یه مقدار قوه قضاییه رودربایستی داره وگرنه آزادشون می کرد
  • سید IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    17 0
    از زندانیها در کاشت درخت و تثبیت شن های روان استفاده کنید
    • DE ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      5 1
      اتفاقا قدیمها همین کار را میکردند کلی از زندانیان جنایتکار را میگذاشتند لای دیوار برای ساختن موجگیر شن میشه گذاشتشون زیر جرز . درخت هم که بکاری برای کود تنه لششون خوبه باعث رشد درخت میشه . وبقیه زندانی های بیچاره ای که با قتل و جنایت سرو کار ندارند را بایستی یک مهارت یادشون داد و کمکشون کرد به اجتماع برگردند. خیلی شون زن و بچه دارند و پشیمونند .
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      9 0
      در طرح تکریم مجرمین فقط بهشون نسکافه میدن
  • لات IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    7 39
    شادی روح وحید مرادی صلوات
    • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      16 1
      فقط همين مونده بود كه بعد از اين براي شادي روح قاتل ها و خلافكارها و افراد جنايتكار چاقو كش و عرق خور ووو هم صلوات بفرستيم
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    20 1
    چرا قاتلین را زندانی میکنید؟ به محض احراز قتل باید اعدام شوند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    9 1
    " او بار دیگر در همان شعبه پای میز محاکمه رفت" اما معمولا باید در شعبه دیگری رسیدگی تجدید نظر انجام شود
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 1
      وقتی که یکی از دادگاه ها رای به قصاص میده حتما باید دیوان تایید کنه اگر تایید نکرد پرونده به شعبه هم عرض(یک دادگاه صالح دیگر)فرستاده میشه من تعجبم اولین بارمه همچین چیزی میشنوم
  • ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    14 4
    اعدام میشه اما دمش گرم روی ی بچه پررو و اوباشو کم کرد یعنی مرد کی بنام وحید مرادی را به قتل رساند
    • محمدرضا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      2 2
      هموشون ازسرهمن یکی هم پیدامیشه روی این بچه پرو روکم کنه شک نکن دست بالای دست بسیاراست اعدامش کنن یانکنن باقتل وحیدامیری حکم قتل خودشم امضاکرد.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    6 2
    خوب دیوان عالی چرا حکم چپ راست نقض میکنه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    19 1
    بار اول اگر اولیای دم در سال ۸۸ رضایت نمی دادند قتلی دیگر اتفاق نمی افتاد زضایتاولیای دم به شرطی خوب است که عمدی در کار نبوده باشد وشایستگی بخشش در فرد مورد نظر وجود داشته باشد نه یک قاتلی که عمدا جنایت کرده ومیتواند مانند سعید که دوبلره تکرار شود که شد
    • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      7 1
      بیشتر رضایت ها با تهدید خانواده مقتول گرفته میشه
  • سلام IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    رضایت وقتی برای فردی می گیرین که ذاتش قاتل هست همین میشه وقت هزینه و امکانات رو برای قتل های غیرعمد و ادم های بذارین که ارزشش رو داشته باشه نه همچین ادمای که خود رضایت براشون انگیزه قتل های بعدی میشه و وقیح تر میشن.قوه قضاییه یه جوری دادگاه تشکیل داده انگار میخواد تبریه کنه.فیلم دوربین هست بازم نقض میکنن عجباااا
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    مقتول با ۱۶‌سابقه کیفری، آخرین بار به اتهام قتل یکی از دوستانش در میهمانی شبانه حین فرار در مرز ایران و ترکیه دستگیر شد./// تمام قاتل ها مالخورها دزدها جنایتکارها اراذل و اوباش وطنفروشها دزدها ... میرن ترکیه اونجا چه خبره؟ تمام اموال مسروقه و غارت شده آثار باستانی ملت بیچاره سوریه و عراق ... توسط داعش از سوریه و عراق میرن ترکیه کلا داعش با حمایت ترکیه و رفیقش صهیون و با پول گاوهای شیرده و بقیه گاوها در طویله های دیگر رشد کرد . بعد حزب عردوپا و رژیمش مانند مسعود لجنی و مریم قجر خود را در پوشش اسلام مسلمان جا زده اند.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    اولا اینها همه شان در زندان بودند . بنابراین پلیس انها دستگیر کرد معنا ندارد. ثانیا برخی ها مثل اینکه از مرگ یک جانی و قاتل بی رحم ناراحت هستند.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    چه وضعیه اخه کسی که ۸۵ جرم کرده بعد از ۱۵ سال هنوز محاکمه نشده؟؟؟؟!!!!!
  • ال IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    4 0
    اگه اندازه خر از این زندانیها که با پول مردم مفت تو زندان خوش گزرونند کار بکشند شکنجه بدن غلط می کنند بعد آزادی دوباره آدم بکشند یا خلاف بکنند
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    قانون اعدام درایران بسیار بی خوده...یه اعدامی تابیاینداعدامش کنند5سال طول میکشه.بعد هم خانواده مقتول کلی بایدپول بدند تااعدامش کننن...اینه که تواین مملکت راحت دارند آدم میکشند....
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 2
    آخرین ویدیو وحید مرادی دیده بودم که آزادشده بود وطبق گفته خودش واقعا ميخواست به زندگیش برگرده وحتی به دوستاش داشت میگفت دست ازسرم بردارید میخوام زندگی کنم،برای آزادیش یه جشن سوری گرفتن ونقشه داشتند دوستاش یکیشون مست بوده فاش ناموسی میده اینم به جونش میفته که موجب قتل میشه، واقعا فکرکنم توبه کرده بود چون باجدیت ميگفت ولم کنید شماپست میذاریدپای منووسط میکشید..دوستاش دوباره باعث بدبختیش شدندعاقبت بیراهه سقوط درمرداب...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس