وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: در آینده ای نزدیک در مسیر افزایش تولیدات و به دنبال آن افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرو سلامت دانشگاه که به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده است، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ماه مبارک رجب، رشد و توسعه حوزه بهداشت و درمان را در دوران پس از انقلاب بی نظیر دانست و افزود: پیشرفت‌های عظیمی که در این ۴۳ سال در زمینه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش حاصل شد، به دنبال استقلالی بود که در سایه انقلاب اسلامی و حمایت‌های حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد.

 وی یادآور شد: امروزه در کشور بالغ بر ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی با بیش از ۲۰ هزار عضو هیات علمی، یک هزار مرکز درمانی و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی به منظور خدمت رسانی به مردم، فعالیت می‌کنند.

 وزیر بهداشت با اشاره به تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور ادامه داد: این توفیقات در سایه انقلاب اسلامی حاصل شد و در آینده ای نزدیک در مسیر افزایش تولیدات و به دنبال آن افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

عین اللهی خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام و بیان کرد: مردم در دوران پیش از انقلاب برای دریافت خدمات درمانی قابل قبول به خارج از کشور سفر می کردند اما امروزه علاوه بر رفع نیازهای درمانی مردم در کشور، خدمات عظیم و ارزشمندی به مردم کشورهای منطقه ارائه می‌شود.

وی یکی از بزرگترین ضعف های دستگاه ها و نهادهای کشور را بی توجهی به مستندسازی و ارائه گزارشات عملکردی به عموم مردم خواند و گفت: این موضوع موجب می‌شود مواجهه جامعه با سیاه نمایی ها و اخبار غیرواقعی افزایش یابد، از همین رو ارائه گزارشات شفاف در حوزه فعالیتی سازمان ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

گفتنی است این نمایشگاه شامل بخش هایی همچون «دانشگاه در یک نگاه»، «گذری بر افتخارات»، «در مسیر توسعه»، «چهره های ماندگار»، «سرو سپید»، «کتب و نشریات»، تولیدات دارویی و تجهیزات کمک درمانی است که به همت پژوهشگران دانشگاهی روانه بازار مصرف شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس