مجلس نمایه

رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس از اصلاح دو قانون انتخابات شوراها و پارلمان در این کمیسیون خبر داد.

به گزاشر مشرق، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار کمیسیون است، گفت: این طرح پس از بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای بررسی به صحن علنی پارلمان خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

طرح «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی» اصلاح شد

وی با بیان اینکه نمایندگان به دنبال اصلاح قانون انتخابات شوراها در بحث اجرا و نظارت هستند، عنوان کرد: در اصلاحاتی که در کمیسیون برای قانون در نظر گرفته‌ایم در بخش نظارتی، نظارت را به صورت ترکیبی در نظر گرفته ایم، دستگاه های نظارتی مانند قوه قضائیه و دیگران و مجلس را در نظر گرفته‌ایم.

نماینده یزد در مجلس تصریح کرد: در اصلاحاتی که در کمیسیون بر روی قانون انجام شده آورده شده که  بعد از اینکه شورای شهر و روستا تشکیل شود دیگر هیئت حل اختلاف نخواهیم داشت بلکه هیئت نظارت بر عملکرد شوراها تشکیل می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اعلام اینکه پس از اصلاح قانون انتخابات شوراها اصلاح قانون مجلس شورای اسلامی را در دستور کار کمیسیون قرار خواهیم داد، اظهار کرد: پیش از اینکه به انتخابات مجلس در دو سال آینده برسیم باید قانون این انتخابات که ایرادات فراوانی دارد را اصلاح کنیم.

جوکار با تاکید بر اینکه با توجه به تجاربی که در گذشته وجود داشته و آسیب‌شناسی‌های که انجام شده است باید تغییراتی در قانون انتخابات مجلس ایجاد شود، ادامه داد: به طور نمونه در حال حاضر قوانین مناسبی درباره تبلیغات در فضای مجازی با توجه به تغییراتی که ایجاد شده نداریم، باید اصلاحاتی در این زمینه انجام دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس