اقبالی: در کنار خوشحالی از بردهای تیم ملی وظیفه داریم ضعف‌ها را هم ببینیم/ کاستی‌های این تیم باید تا جام جهانی برطرف شود

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است در کنار نتایج خوب ملی‌پوشان وظیفه داریم ضعف‌های تیم ملی را هم ببینیم تا پیش از جام جهانی نواقص این تیم برطرف شود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره برگزاری دو دیدار تیم ملی مقابل عراق و امارات و قطعی شدن صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی اظهار داشت: برای تحلیل بازی یک تیم فوتبال باید به فاکتورهای زیادی دقت کنیم. چهار اصل فیزیکی، روانی، تکنیکی و تاکتیکی اهمیت زیادی دارند و باید ببینیم بازیکنان تیم ملی در چه شرایطی هستند و تا چه میزان از این فاکتورها بهره می‌برند. با توجه به شرایط تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با امارات و قطعی شدن صعود به جام جهانی طبیعی بود که شاگردان اسکوچیچ با انگیزه کمتری پا به زمین بگذارند، در این شرایط سرمربی تیم ملی و کادر فنی باید به این موضوع رسیدگی می‌کردند و به دنبال راهکاری می‌گشتند. کادر فنی تیم ملی باید روی اعتمادبه‌نفس بازیکنان بیشتر کار کند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: ‌شاگردان اسکوچیچ با آرامش کامل به مصاف امارات رفتند. البته در این دیدار تغییراتی را در ترکیب تیم شاهد بودیم و تصمیم‌های اشتباهی هم دیده شد. برای مثال استفاده از امید نورافکن در دفاع میانی درست نبود، چون ما بازیکنان تخصصی در این پست در اردو داشتیم و به نوعی ‌این کار هم باعث بی‌انگیزه شدن بازیکنان نیمکت‌نشین و هم موجب عدم هماهنگی در دفاع شد.

بیشتر بخوانید:

جایگاه ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا/ شاگردان اسکوچیچ همچنان بر بام فوتبال آسیا

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در بازی با امارات باعث تعجب من شد به تصمیمات کادر فنی پس از اخراج محرمی برمی‌گردد. سؤال من این است که برابر تیمی مانند امارات که  توان حمله و ایجاد خطر روی دروازه ما را نداشت چرا به دفاع رفتیم؟ این تصمیم برای زمانی است که برابر تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنیم که به یک دفاع پرتعداد نیاز داریم و به عقیده من با تقویت خط هافبک و حمله می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

«اگر بخواهیم ایرادات تیم ملی را بررسی کنیم می‌توانیم به ۱۰ مورد اشاره کنیم»، اقبالی با بیان این جمله عنوان کرد: ما باید واقع‌بین باشیم و از منظر کارشناسی به بازی نگاه کنیم. در کنار خوشحالی از بردهای تیم ملی وظیفه داریم که ضعف‌ها را هم ببینیم و تا زمان داریم و پیش از جام جهانی نواقص تیم ملی را برطرف کنیم. حریفان در جام جهانی به ما فرصت اشتباه نمی‌دهند و باید از تک فرصت‌ها در طول بازی به خوبی استفاده کنیم. ما مقابل امارات یک گل زدیم، ولی چند فرصت گلزنی را از دست دادیم. در قطر نمی‌توانیم به راحتی موقعیت گل داشته باشیم که بخواهیم خیلی ساده آنها را هدر دهیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان با اشاره به حضور ‌طارمی در دو بازی گذشته تیم ملی گفت: طارمی وقتی با آن شرایط به ترکیب تیم اضافه شد، من نگران این بودم که او دچار مصدومیت شدیدی نشود که خدا را شکر این موضوع اتفاق نیفتاد. شاید بازی او مقابل عراق توجیه داشت که برای قطعی کردن صعود نیاز به پیروزی داشتیم، اما می‌توانستیم در بازی با امارات از بازیکن دیگری استفاده کنیم. ما روی نیمکت بازیکنانی داریم که همسطح بازیکنان داخل زمین هستند و می‌توانیم در مواقع لزوم در پست‌های تخصصی‌شان از آنها استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس