تلاش آمریکا و متحدانش برای بی‌اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران و مسکو در حال ایجاد یک مکانیسم برای محافظت از مبادلات تجاری و مالی دو کشور از خطر تحریمها هستند.

به گزارش مشرق، یک مقام روسی میگوید که تهران و مسکو در حال کار و تلاش برای ایجاد یک مکانیزم برای محافظت از مبادلات تجاری و مالی از خطر تحریمها هستند.

بیشتر بخوانید:

راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، سیاست قطعی نظام

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده است که مسکو مقید به هیچگونه ممنوعیت برای همکاریهای فنی و نظامی با تهران نیست. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز روز پنج شنبه بعد از گفت‌وگو با «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری گفته بود: «در موضوع ایران، فرصت‌هایی برای اجرای کامل برجام در آینده نزدیک وجود دارد، اما هنوز سفر درازی در پیش است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    3 4
    ایران و اوکراین به هم گره خورده اند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    6 4
    مثل ..... دروغ میگی ، یک فشنگ به ما نفروختی . الان هم ما هم اس ۴۰۰ می خوایم هم سوخو و.... تهش باید برجام امضا کنیم از فرانسه رافال و از آمریکا اف ۱۵ بخریم . مثل اندونزی .
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      8 1
      بر پدر سوخته بودن روسیه که شکی نیست، اما شما هم توهم نزن، آمریکا زورکی داره برجام رو احیا میکنه، اونوقت بیاد اف ۱۵ بفروشه!!!! مگه گذاشت بویینگ دو تا هواپیما بده که حالا بخواهد هواپیمای نظامی بده؟!
  • US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 2
    روسیه به هر کسی سلاح بفروشد، به ایران سلاح بفروش نیست.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 2
    درودبه کشوردوستمون روسیه. اخه تاکی بایدکشورهازیرفشار وزورگویی غرب وحشی باشه؟؟ به غرب چه ربطی داره ک ماباچه کصوری رابطه داریم؟ خدابزنه توسرغرب لیسهاکه اینقدردوست دارن تحقیربشن. کدام کشورتاحالابه غرب گفته بافلان کشور رابطه یامعامله داشته باش بانداشته باش ک اونادخالت میکنن واقعاغیرت ندارن غربزده ها این زورگویی غرب وجنایتهاشون را میبینن اماحاضرن نوکرقاتلین باشن ولی باکشوری ک بهمون احترام میزاره دشمنی کنیم؟ اینامشکلشون شرق نیست مشکلشون کینه وعقده ای هست ک ازانقلاب بدل دارن وذات دیکتاتوریشون ک همش میخوان درقدرت بمون خودشون تنها
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 0
      تعادل داشته باشیم ، برای روس ها هم شرایط طوری شد که به سمت ایران بیان ، کمی ، وگرنه با دونستن کمی تاریخ متوجه میشید که خیلی به ما ظلم کردن ، این اواخر هم از عکس سفیرشون با سفیر فرانسه ... اون عکس معروف و ....
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    3 4
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.»
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    4 2
    نباید به فکر خرید های نظامی از کشورهای شرقی و غربی باشیم. مطمئن باشید حتی اگر حاضر به فروش باشند هم، جنس اصلی را به ما نخواهند فروخت. مثل آهن پاره هایی که به کشورهای عربی فروختند. آنها حتی به دوستان خود هم رحم نمی کنند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 2
    انگلیس از آمریکا بدتر، آمریکا از انگلیس بدتر، شوروی از همه بدتر. این سخنان امام خمینی (ره) بود. هیچکدام قابل اعتماد نیستند و یک روزی خنجر را از پشت می زنند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    شما از کجا میدونید که اس۴۰۰ وهواپیماهای سوخو ۳۵ قراردادش بسته نشده خوب همه چیز که نباید در ملع عام برملا کنن دشمنان بفهمن کار شکنی می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس