نقش انقلاب اسلامی در امر به معروف و نهی از منکر انکار ناشدنی است

رئیس شورای امر به معروف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با دستاوردهای مادی و معنوی خود علاوه بر تاکید بر حیات طیبه؛ امنیت، رفاه و دانش را نیز برای مردم ایران به ارمغان آورد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی دارابی «انقلاب اسلامی» را به‌عنوان یکی از رخدادهای بی‌نظیر تاریخ دوران معاصر جهان یادکرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها منشأ آثار بزرگی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور بلکه در خارج از مرزهای ایران نیز بوده است و خوشبختانه شجره طیبه این انقلاب با بهره‌گیری از چشمه‌سار زلال معارف دینی و اعتقادات راسخ مردم ایران اسلامی، بارورتر شده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است

وی افزود: زیربنای انقلاب اسلامی بر اساس احکام و اصول اسلامی بناشده است و با توجه به اندیشه‌های دینی انقلاب اسلامی، یکی از عناصر مهم آن «امربه معروف و نهی از منکر» و نظارت همگانی است. لذا «موتور محرکه» جریان امربه معروف و نهی از منکر «مردم» هستند که می‌توانند با تأسی از معارف قرآن و ائمه اطهار علیه‌السلام به‌عنوان بزرگ‌ترین اهرم پیشبرد انقلاب اسلامی و فرهنگ امربه معروف، نقش مؤثر خودشان را در انقلاب ایفا کنند.

حجت‌الاسلام دارابی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خصوصیات منحصربه‌فردی دارد و به همین جهت از سایر انقلاب‌های جهان متمایز است یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از پشتوانه عظیم فقه و معارف شیعه و با رویکرد ارزشی نسبت به جریان‌های سیاسی و فرهنگی جهان، نقش بی‌بدیلی در روشنگری مردم دنیا نسبت به جهان اسلام داشته است به‌گونه‌ای که امروزه، جمهوری اسلامی یکی از بازیگران ممتاز در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی است.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: همه‌ساله با فرا رسیدن ایام ۲۲ بهمن، ملت مسلمان ما با تجدید میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری، وفاداری خود را به انقلاب نشان می‌دهند و این درحالی است که هم اکنون نیز ما شاهد هجمه‌های گسترده جبهه معارض انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب هستیم و تنها راه مقابله با تمامی ترفندها و شیطنت‌های دشمنان، «اتکاء به مردم» است.

به گفته مدیر عقیدتی و نظارت مرکز مقاومت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب اسلامی با دستاوردهای مادی و معنوی خود علاوه بر تاکید بر حیات طیبه؛ امنیت، رفاه و دانش را نیز برای مردم شریف ایران به ارمغان داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس