آمریکا جنگنده‌های اف۱۶ از آلمان به رومانی منتقل می‌کند

ارتش آمریکا روز جمعه در میان افزایش تنش ها با روسیه بر سر اوکراین اعلام کرد یک اسکادران از جنگنده‌های اف ۱۶ را از آلمان به رومانی منتقل می کند.

به گزارش مشرق، فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا، بدون مشخص کردن تعداد این جنگنده ها گفت این هواپیماها روز جمعه به پایگاه هوایی "فتستی" در رومانی که در کمتر از ۶۰ مایلی (۱۰۰ کیلومتری) از دریای سیاه  قرار دارد، مستقر می شوند.

آمریکا مدعی شد که این اقدام به منظور "تقویت امنیت منطقه ای" ست و این جنگنده ها به جنگنده های ایتالیایی  می پیوندند که قبلاً در این پایگاه مستقر شده اند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اروپا  که در آلمان مستقر است، در بیانیه‌ای گفت: این جنگنده ها و خدمه آنها  برای تقویت امنیت منطقه در طول تنش‌های کنونی ناشی از استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین مستقر شده اند و از نزدیک با متحدان خود در منطقه دریای سیاه همکاری خواهند کرد.

این جنگنده ها مسوولیت حمایت از حریم هوایی ناتو در نزدیکی کریمه را بر عهده خواهند داشت.

نیروی هوایی آمریکا روز پنجشنبه از استقرار بمب افکن‌های راهبردی بی ۵۲ در انگلیس و  در همین حال نیروی دریایی این کشور از پیوستن چهار ناوشکن به ناوگان ششم این کشور در اروپا خبر دادند.

پیش از این، سی ان ان گزارش داد لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام ۳ هزار نیروی اضافی به لهستان را صادر کرده است. این نیروها در چند روز آینده حرکت خواهند کرد و به یک هزا و ۷۰۰ نیروی آمریکایی که هم اکنون در لهستان مستقر هستند، خواهند پیوست.

تارنمای بلومبرگ نیز به نقل از مقامات آگاه مدعی شد که اقدامات روسیه می تواند شامل ایجاد یک اقدام تحریک آمیز در منطقه دونباس یا حمله به کی یف پایتخت این کشور باشد. هر اقدامی از سوی روسیه می تواند از روز سه‌شنبه آغاز شود.

این رسانه آمریکایی در ادامه به نقل از این مقامات آگاه نوشت که آمریکا نمی داند که آیا پوتین تصمیم به اجرای چنین طرح هایی گرفته است یا خیر. به گفته آنها، علاوه بر این، آمریکا  شواهد لازم در حمایت از ارزیابی های خود را به اشتراک نگذاشته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند و امروز نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در ملبورن استرالیا به سر می‌برد،ادعا کرد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است پیش از خاتمه بازی‌های المپیک زمستانی پکن (ظرف چند روز آینده) انجام شود.

 مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اظهار داشت: می خواهم صریح بگویم، هر آمریکایی در اوکراین باید هر چه زودتر ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کند. بدیهی است که نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم.

سالیوان با بیان اینکه ما دقیقا نمی دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، ادعا کرد اما اکنون خطر به اندازه کافی زیاد است و تهدید به اندازه کافی فوری است.

غرب به ویژه آمریکا، به ادعاهایی مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین که در دستور کارش قرار داده اند، شدت بخشیده اند. مسکو ادعای داشتن برنامه ای برای حمله به اوکراین را رد می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 0
    لقمه های دستگرمی چرب و نرم برای سوخو-35 های روسیه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس