تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی - کراپ‌شده

به دنبال تورم و افزایش بهای انرژی در انگلیس، شهروندان این کشور درشهرهای مختلف انگلیس به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت «بوریس جانسون» دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، به دنبال تورم ،افزایش هزینه‌های زندگی و افزایش بهای انرژی، شهروندان انگلیس ناراضی از وضعیت موجود، روز شنبه  به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» پلاکاردهایی از سوی جمعیت معترض در یکی از میادین اصلی لندن نصب شده بود که روی آن نوشته شده بود،«از ثروتمندان مالیات بگیرید.» 

این تظاهرات در شهرهای  مختلف انگلیس به دعوت گروه «مجمع خلق» و با حمایت اتحادیه‌های کارگری این کشور برگزار شد. در شهر «نیوکاسل»، روی پلاکاردی شعار «حقه‌بازان محافظه‌کار» و  «من می‌توانم بهتری از بوریس کاری انجام دهم» مشاهده شد.

«لورا پیدکاک»، دبیر گروه مجمع خلق و نماینده سابق حزب کارگر از نارضایتی مردم انگلیس به وضعیت موجود و خشم فزاینده اشاره کرد. وی افزود: «کارگران نمی‌توانند سخت‌تر کار کنند و زندگی بسیار دشوارتر می‌شود سالمندان  در زمستان در منازل خود سردشان می شود و مردم در فراهم آوردن هزینه‌های فرزندان خود  با مشکلات مواجه هستند.»

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌ها
تجمع معترضان در نیوکاسل

وی گفت: «مردم به وضوح نابرابری در جامعه را می‌بینند،  در حالی که شرکت‌هایی وجود دارند که سودهای هنگفتی کسب می‌کنند و ثروتمندان ، غنی‌تر می‌شوند و بقیه باید رنج بکشند. در همین حال، دولت نشسته و هیچ کمکی به مردم نمی‌کند. بنابراین، ما در خیابان‌ها خواهیم آمد و می‌گوییم که دیگر بس است.»

«فرانک هیثکوت»، رئیس اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی گفت: «افزایش قبوض گرمایشی، سوخت، هزینه‌های حمل و نقل و سهم بیمه ملی، همزمان با کاهش حقوق و دستمزدها ، اکثر کارگران را با بحران واقعی هزینه زندگی مواجه می کند.»

در این تظاهرات «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس نیز حضور داشت و از بی‌توجهی دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به وضعیت موجود و حضور نظامی در اوکراین انتقاد کرد.

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌ها

رسانه‌های انگلیس  چندی قبل نسبت به  افزایش هزینه‌های انرژی و کمبود گوشت، مرغ و غذاهای بسته بندی شده هشدار داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس