کد خبر 1339093
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
عراق پرواز پهپاد در استان دیالی را ممنوع کرد

یک منبع در پلیس استان دیالی عراق از ممنوعیت پرواز پهپادها در آسمان این استان بدون اخذ مجوزهای قانونی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، مقامات امنیتی استان دیالی عراق روز شنبه از ممنوعیت پرواز بدون مجوز پهپادها در آسمان این استان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نقشه آمریکا برای فراری دادن سرکردگان داعش از زندان‌های عراق

یک منبع در پلیس دیالی گفت: مقامات امنیتی دیالی تصمیمی را مبنی بر ممانعت از پرتاب پهپادها برای جلوگیری از استفاده آنها در مواردی که به امنیت عمومی آسیب می زند، صادر کردند.

وی افزود: سازوکار مشخصی برای پرواز پهپادها به منظور تصویربرداری از رویدادهای اجتماعی یا حتی رسانه ای ایجاد شده است که مستلزم ارائه درخواست قبلی به فرماندهی عملیات دیالی، پلیس و استانداری برای اخذ مجوزهای رسمی با مشخص کردن مکان هایی است که قرار است از آن عکس گرفته شود.

این منبع ادامه داد: هیچ شخص یا نهادی مجاز به پرتاب پهچاد نیست مگر با تایید فرماندهی عملیات، پلیس، استانداری و نهادهای امنیتی و در غیر این صورت تحت پیگرد اقدامات قانونی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این اقدام یک تصمیم احتیاطی امنیتی است و هرگونه تخلف از مقررات باعث واکنش قانونی به کسانی می شود که این اقدام را انجام دهند و نیروهای امنیتی این اختیار را دارند که فوراً پهپاد را سرنگون کنند زیرا یک هدف خصمانه محسوب می شود.

این در حالی است که روز جمعه خالد الشمری فرمانده پلیس بابل هم یک نشست تخصصی امنیتی را برای بررسی تقویت رویه های کار با هواپیماهای بدون سرنشین و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه برگزار کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس