ادعای ائتلاف آمریکا درباره سرنگونی یک پهپاد در اربیل

یک منبع در ائتلاف آمریکا مدعی شد که یک فروند پهپاد را در اربیل سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، شامگاه امروز یکشنبه مدعی شد که یک پهپاد را در اربیل عراق سرنگون کرده است.

خبرگزاری شفق نیوز به نقل از ائتلاف آمریکا گزارش داد که چندین پهپاد را رصد کرده است که از مرزهای شرقی عراق حرکت کرده بودند و یکی از این پهپادها را که به سمت اربیل در حال حرکت بوده، سرنگون کرده است.

یک منبع در ائتلاف آمریکا گفت که سیستمهای راداری پدافند هوایی عراق در شب گذشته، چندین فروند پهپاد را رصد کرد که در حال پرواز در ارتفاع پایین و حرکت به سمت غرب این کشور بودند.

به ادعای این منبع، پهپادی که سرنگون شد، هم اکنون در حال بررسی بر روی آن هستند و تلاشهای اطلاعاتی و پیگیری نیز همچنان ادامه دارد. وی مدعی شد که «با حمله به سازه‌های عراقی و ملت عراق، هیچ تسامحی وجود نخواهد شد».

وی با بیان اینکه ائتلاف آمریکا در «دفاع از خود و نیروهای شریک خود در برابر هر تهدیدی تردید نخواهد کرد»، ادعا کرد که این پهپادها، نیروهای مستشاری ائتلاف آمریکا در اربیل را تهدید می‌کردند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره  اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، گهگاهی حملاتی به مواضع تحت اشغال آمریکا و کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی در مناطق مختلف عراق صورت می‌گیرد. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس