دیدار سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با خانواده شهید «محمدرضا دهقان امیری»

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران نهاد در آستانه ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و روز پدر، به دیدار خانواده شهید محمدرضا دهقان امیری، شهید مدافع حرم رفت.

به گزارش مشرق، «مهدی رمضانی» سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز در آستانه ولادت امیرالمومنین و روز پدر با همراهی سیدباقر میرعبداللهی، سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، محمد احمدوند، سرپرست معاونت اداری و مالی، مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی، اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد به دیدار خانواده شهید محمدرضا دهقان امیری رفت.

همچنین فاطمه سلیمانی ازندیاری، نویسنده کتاب «یک روز پس از حیرانی» زندگینامه شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری و حمید خلیلی، مدیر انتشارات شهید کاظمی به عنوان ناشر این اثر نیز از دیگر حاضران در این دیدار بودند که با پدر و مادر این شهید دیدار کردند.

بهانه‌ای برای کسب انرژی و روحیه در جهت تداوم خدمت

مهدی رمضانی در این دیدار در سخنانی گفت: ما به تبعیت از رفتار و منش رهبر معظم انقلاب که همواره نگاه ویژه‌ای به خانواده شهدا داشته اند، خدمت خانواده شهید محمدرضا دهقان امیری رسیده‌ایم تا به فرموده ایشان از این دیدارها انرژی و روحیه بگیریم، التیام پیدا کنیم و از حال این بزرگواران استفاده کنیم. به همین دلیل به همراه دوستان و همکارانم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصمیم گرفتیم که در آستانه ولادت امیرالمومنین و روز پدر به دیدار و خدمت خانواده شهدای گرانقدر و والا مقام برسیم و امروز خدمت خانواده شهیدی هستیم که از زندگی این بزرگوار کتابی با عنوان «یک روز پس از حیرانی» منتشر شده است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید دهقان در سن ۲۰ سالگی خطاب به پدر و مادر وی گفت: کار فرزند شما بسیار بزرگ و با عظمت بوده و ما ریزه خوار این سفره هستیم. برای امثال من به واسطه فاصله سنی این امکان وجود نداشت تا مانند پدران‌مان در جبهه جنگ حضور داشته باشیم. اما پیش آمدن موضوع و مسئله دفاع از حرم فرصت دوباره‌ای بود که بسیاری اطرافیان به میدان رفتند، شهید شدند، جانبار و یا اسیر شدند و ما باز هم بی نصیب ماندیم.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در این دوره که توقعات، فشار و مشکلات اقتصادی بسیار است، وظیفه ما این است که باری از دوش مردم برداریم. در این مسیر انگیزه ما برای حرکت، پس از قرب خدا، اول رضایت مقام معظم رهبری و بعد رضایت خانواده شهدا است و این دینی است که بر گردن ما وجود دارد. برای ما دعا کنید که در این عرصه بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

هرچه جز شهادت برای محمدرضا کم بود

فاطمه طوسی مادر شهید محمدرضا دهقان امیری در این دیدار ضمن تبریک روز ولادت امیرالمومنین و فرارسیدن روز پدر گفت: از آقای رمضانی و هیأت همراهشان تشکر می‌کنم و به ایشان و تیم همکاران‌شان آفرین می‌گویم که در عین جوانی با نیتی خالص مشغول خدمت هستند. دعا می‌کنم که آخرین پله زندگی شما ختم به شهادت شود. چرا که کشور ما به جوانانی مانند شما نیاز دارد.

وی افزود: من ۲۰ سال است که در آموزش و پروش مشغول فعالیت هستم و در مناطق مختلف کار کرده‌ام و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی شما را بسیار ارج می‌گذارم. باید برای بچه‌هایی که آینده ساز کشور هستند برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و زمینه رشد و سعادت آن‌ها را فراهم کنیم.

این مادر شهید تاکید کرد: مهمترین نکته برای تربیت فرزندان صالح، در کنار مدیریت و تربیت خوب مادران، «نان حلالی» است که پدر سر سفره خانواده می‌گذارد. حضرت سیدالشهداء در صحرای کربلا دلیل کوردلی و نشنیدن حرف حق توسط دشمنان را پر شدن شکم‌های دشمنان از نان حرام عنوان کرده‌اند. آقای دهقان (پدر شهید) خیلی روی این مسئله حساس بود و ثمره این تلاش شهیدی بود که تقدیم انقلاب شد.

وی با نقل قولی از شهید حاج قاسم سلیمانی با این مضمون که «بگذارید عکس شهدا در خانه‌هایتان باشد. چرا که این عکس‌ها راه را به شما نشان می‌دهد. شهدا مشعل هستند.» گفت: به همین دلیل همیشه چه در منزل خودم و چه زمانی که در منزل پدرم بودم خانه را به عکس‌های شهدا مزین می‌کردم. وجود این تصاویر باعث می‌شود که همواره در منزل با بچه‌ها درباره شهدا صحبت کنیم که این گفتگوها تاریکی‌های مسیر را برایشان روشن می‌کند.

فاطمه طوسی ادامه داد: در فیلمی که با حضور محمدرضا از مدافعان حرم پخش شده، محمدرضا در حالی که ۱۷ ساله بود، می‌گوید بیایید از من عکسبگیرید و پس از شهادتم منتشر کنید. او حتی محل و زمان شهادتش را می‌دانست و در جایی نوشته بود که من در حلب شهید می‌شوم و بارها به من تاکید می‌کرد اربعین سال 1394 را نمی‌بینم. او حتی ماه‌ها قبل از شهادتش وصیت کرده بود در امامزاده علی‌اکبر (چیذر) دفنش کنیم. حتی مزار خودش را ۸ ماه پیش از شهادت انتخاب کرده بود و تصویر خودش را با فتوشاپ روی سنگ آن مزار گذاشته بود. دست آخر همان شکلی که خودش گفته بود و دلش می‌خواست شهید شد.وی افزود: محمدرضا هر چه جز شهادت برایش کم بود و به قدری با بصیرت راهش را انتخاب کرده بود که ما هیچ شک و شبهه‌ای در راهش نمی‌دیدیم.

در پایان این دیدار فاطمه طوسی کتاب «یک روز پس از حیرانی» که روایت زندگی و شهادت محمدرضا دهقان امیری است را برای حاضران امضا کرد.

همچنین مهدی رمضانی سرپرست نهاد با اهدای لوح تقدیر و هادی آشتیانی با اهدای تربت سیدالشهداء از پدر و مادر شهید محمدرضا دهقان امیری تجلیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    خوشا به حالت مادر شهید که شیر پاک به فرزندت دادی که چنین باعث سربلندی شمادردنیا و اخرت شد. برای عاقبت به خیر شدن جوونها التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس