کد خبر 1340012
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
دست رد تل‌آویو به سینه اوکراین از ترس روسیه

پس از اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به این کشور، رسانه‌ها خبر دادند که تل‌آویو به علت ترس از تیرگی روابط با مسکو از انتقال سامانه‌های گنبد آهنین به کی‌یف خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، منابع عبری، خبر دادند که در بحبوبه تنش اوکراین و روسیه، تل‌آویو درخواست کمک تسلیحاتی کی‌یف را رد کرده است.

بنابر گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، ‌ تل‌آویو درخواست کی‌یف مبنی بر ارسال گنبد آهنین برای ارتش اوکراین را به علت ترس از تیرگی روابط با روسیه رد کرده است.

برخی منابع فلسطینی با پرداختن به این گزارش اشاره کردند که تل‌آویو با این مخالفت خود سعی دارد تصویر ساختگی از گنبد آهنین را حفظ کند چراکه این سامانه در برابر آتش روسیه به هیچ عنوان نمی‌تواند مقاومت کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.  

  «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، دوشنبه شب، به وقت تهران در سخنرانی تلویزیونی با شهروندان اوکراینی گفت که سازمان اطلاعات آمریکا معتقد است حمله روسیه ممکن به زودی رخ دهد. رئیس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: «به من اطلاع داده شده که ۱۶ فوریه روز حمله خواهد بود. ما آن را "روز وحدت" نام می‌گذاریم. من قبلاً فرمان مربوطه را امضا کرده‌ام. ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه(به وقت محلی) پرچم‌های ملی را برافراشته خواهیم کرد، سرود ملی را پخش می‌کنیم و اتحاد خود را به تمام جهان نشان خواهیم داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نیما IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    12 1
    گنبد پوشالی
    • نقی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      موضوع پوشالی بودن گنبد و یا ترس اسرائیل از روسیه نیست، بلکه مربوط به هزینه و سود ماجرا بوده و اینکه اکراین بایستی قبلاً هزینه اش را از طریق سیاسی ( مثل برسمیت شناختن بلندیهای جولان ) و یا از طریق پرداخت نقدی، تامین می کرد، مساله دوم اینست که اگر اروپا تحت فشار قرار گیرد و روابطش با روسیه، بیشتر تیره شود، بنفع اسرائیل خواهد بود، چون خودش را رقیب آنها می داند !
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    6 3
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 0
      ماشاءالله
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 2
    اتحاد خود با تمام جهان؟
  • حاجی اذری IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 2
    رئیس جمهوراکراین ناخودآگاه ضربه مهلکی به اکراین واردساخت چون بااعلان این خبر نخبگان وهمچنین سرمایه داران سرمایه خودرا به یکی ازکشورهای غربی عموما آمریکا انتقال دادند وبعیداست که دوباره برگردند پس حماقت رئیس جمهور وفریب وتبلیغات غرب کارش را بخوبی انجام داد.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      2 1
      ok
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    4 5
    البته مطمئن باشید روسیه هم بخاطر اسراییل جنگنده و...به ایران نمیده فقط از ما واسه گرفتن پوئن استفاده میکنه روسها خیلی کثیفن شرق و غرب خائنن
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      دقیقا اینا گاو بندی کردن . اسرائیل قرار هیچ تسلیحاتی به دشمنان روسیه نده و از حمله به منافع روس جلوگیری کنه و روسیه هم مانع تجهیز و خرید تسلیحات ما بشه . ( منظور از خودش مثل سوخو و اس ۴۰۰ )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس