کد خبر 1340059
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه

بنا بر اعلام رئیس کمیته امداد، قرار است در سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه فراهم شود.

به گزارش مشرق؛ هر ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) با پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان و نیازمندان از سوی کمیته امداد از سال‌های پیش آغاز و در دوره جدید با حضور بختیاری در این نهاد افزایش یافته است. در این ارتباط کمیته امداد با پرداخت وام‌های اشتغال به مددجویان شرایط توانمند شدن آنها را از چرخه حمایتی فراهم کرده است.

در همین زمینه سالانه ۱۰ درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با دریافت وام‌های اشتغال به سطح توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی امداد خارج شده و افراد پشت نوبت وارد این نهاد می‌شوند.

همچنین طرح راهبر شغلی یکی دیگر از طرح‌های که از سوی کمیته امداد در حوزه اشتغال کمیته امداد اجرا شده است. این طرح موجب اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان می‌شود. در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، مأموریت اصلی کمیته امداد در سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص تسهیلات متناسب با این مأموریت مهم در مجلس شورای اسلامی، افزود: برنامه ما این است تا زمانی که جامعه هدف برنامه اشتغال امداد از مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی برخوردار نشده‌اند، وام اشتغال به آنان تعلق نگیرد.

بختیاری به پیش‌بینی بسته توانمندسازی مددجویان در قالب تفاهم‌نامه با وزارت تعاون اشاره کرد و ادامه داد: ارائه مشاوره‌ و هدایت شغلی و استعدادیابی جامعه هدف تا مرحله انتخاب شغل در این بسته در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای همکاری با ١٢ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۴۰ مرکز دولتی به منظور حرفه‌آموزی مددجویان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم جامعه هدف این طرح با گذراندن دوره‌های کارآموزی و دریافت گواهی مهارت، ضمن برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه، به اشتغال و درآمد پایدار دست یابند.

وی گفت: از ابتدای سال آینده فاز عملیاتی ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در مناطق محروم به سرعت آغاز شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس