کد خبر 1340092
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
ربان فارسی

راه‌اندازی کارزار ضدایرانی «مَنوفارسی»؛ جدیدترین توطئه و عملیات روانی نظام سلطه و بوق‌های رسانه‌ای‌اش علیه ملت ایران است.

به گزارش مشرق، نظام سلطه طی ۴۳ سال گذشته در راستای دشمنی با جمهوری اسلامی از هیچ توطئه و دسیسه‌ای علیه ملت ایران فروگذار نکرده‌ است؛ از کودتا و تهاجم نظامی گرفته، تا تحریم‌های ظالمانه و عملیات پرحجم تبلیغاتی، و درنهایت جنگ ترکیبی. گرچه جز شکست و حرمان چیز دیگری عاید آنها نشده، اما هر بار به ترفندی تازه متوسل شده و شیوه هجمه‌های خویش را نو به نو عوض کرده و در شرایط حاضر نیز به «جنگ ادراکی و روانی» روی آورده‌اند.

در جنگ مذکور تمرکز سطله‌گران بر مقوله تجزیه‌طلبی و «سپریتیزم» بوده و دشمنان ملت و دنباله‌های مرتجع منطقه‌ای‌شان که اقتدار حوزه تمدنی ایران اسلامی را تاب نمی‌آورند، برآنند تا با کاربست همه گزینه‌های عملیاتی و روانی خود و همچنین مدد از ظرفیت بازوی رسانه‌ای خویش در «العربیه»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» به خیال خام خود در اقتدار این حوزه تمدنی، خلل ایجاد کنند.

راه‌اندازی کارزار ضدایرانی «مَنوفارسی»؛ جدیدترین توطئه و عملیات روانی نظام سلطه و بوق‌های رسانه‌ای‌اش علیه ملت ایران است، که «بی‌بی‌سی فارسی» به عنوان بازوی رسانه‌ای استعمار پیر انگلیس و مرکز فرماندهی ستاد مشترک عملیات روانی علیه ایران، نقش اول را در آن ایفا می‌کند.

این شبکه ضدایرانی که سیاهه‌ای گسترده از اقدامات علیه منافع ملت ایران را در کارنامه دارد، پرچمدار هجمه به زبان فارسی شد و با ترتیب دادن مصاحبه‌ای فرمالیته و هدایت‌شده و وایرال کردن بخشی از آن مصاحبه که دربرگیرنده هجمه به زبان فارسی است، هشتگ «منوفارسی» را راه انداخت.

فضاسازی و هجمه‌پراکنی بی‌بی‌سی‌فارسی علیه زبان مادری مردم ایران که در طول قرون و اعصار متمادی عامل پیوند و استحکام هویت ملی‌ ایشان بوده، توسط عمال رسانه‌ای سعودی‌ نظیر «العربیه» و «اینترنشنال» نیز اصطلاحاً داغ شد و آنها هم مطابق با اهداف خویش برای گرم کردن تنور این کارزار و هشتگ ضدایرانی نهایت تلاش خود را به کار بستند. البته پیش از «بی‌بی‌سی فارسی»، این رسانه سعودی‌ها یعنی «العربیه» بود که در توئیتی با به اشتراک گذاشتن لینک کارزاری مجعول و فیک با عنوان «رنج به دلیل زبان مادری با هشتگ #منوفارسی»، هجمه به یکی از این عنصر هویتی و ملی ایرانیان را آغاز کرد.

اما وجه مشترک «العربیه»، «بی‌بی‌سی»، و «اینترنشنال» علاوه بر هجمه همه جانبه علیه زبان فارسی، همچنین در تلاش برای حمایت از عناصر تجزیه‌طلب نیز مشهود است.

چندی پیش بود که پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه یک تروریست تجزیه‌طلب به نام «حبیب چعب»، هر سه رسانه فوق‌الذکر به حمایت از این فرد پرداخته و برای او و گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب متبوعش رپورتاژ آگهی رفتند.

«بی‌بی‌سی فارسی» که از کوچکترین و ساده‌ترین اتفاقات به وقوع پیوسته در خیابان‌های انگلیس و سایر کشورهای غربی با عناوین گل‌درشت و غلوشده‌ای نظیر «حملات مرگبار تروریستی» و ... یاد می‌کند، در پوشش خبر مربوط به برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «چعب» سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»، از این تروریست شناسنامه‌دار با عنوان «رهبر جنبش نضال»! یاد کرد.

«حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» است؛ فردی که بر اساس مدارک موجود در پرونده و اقاریر خود او عملیات تروریستی متعددی را علیه مردم ایران سامان داده که یکی از مشهورترین آن‌ها حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان‌مان ازجمله یک کودک و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

پس از ضربات مهلک و مکرری که ایران به عناصر و گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب وارد آورد، از سوی اتاق فکر جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، دستور کار مشخصی برای ‌رسانه‌هایی نظیر «العربیه»، «بی‌بی‌سی فارسی» و «اینترنشنال» تعریف شد تا ضمن آن یکی دیگر از وجوه اقتدار ایران اسلامی یعنی زبان فاخر فارسی را سوژه عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی خویش سازند. هجمه اخیر به زبان فارسی در قالب کارزارها و هشتگ‌هایی نظیر منوفارسی در این کانتکست قابل ارزیابی است.

این عملیات اما با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی همراه بود و آنها یکصدا به مزدوران اجاره‌ای نظام سلطه و استکبار نشان دادند که زبان شیرین فارسی در زمره عناصر هویتی و جدایی‌ناپذیر حوزه تمدنی ایران اسلامی است که در طول قرون و اعصار متمادی صلابت و شکوه و مَهابت و استواری خود را حفظ کرده است و این قبیل تلاش‌های مذبوحانه بسیار حقیرتر از آن است که خللی به این ساختار باعظمت وارد آورد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • غضنفر IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    23 0
    دشمنه دیگه. کارشه
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      #من ونسل کشی هفت میلیون ایرانی درجنگ دوم جهانی توسط قحطی وگرسنگی طراحی شده عمدی انگلیس#هولوکاست#ایران#
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      (نظام فقط بهانه است کل ایران نشانه است ) ایرانیان عزیز محکم بر دهان اینها بکوبید و ایران بزرگ را حفظ و حراست کنید
  • وطن پرست DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    18 3
    دشمن که باید دشمنی کنه اما از شما باید پرسید که این مدت چه کار کردید؟
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      7 3
      ما جون دادیم ولی تو خودت برای ایران چکار کردی که طلبکاری؟
    • تک تیرانداز DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 1
      در جون دادن تو یکی که شکی نیست. ولی اگه عقل بخرج می دادی خیلی ازجاها لازم به جون دادن نبود. مثلا ماجرای شهادت مامورانتظامی. اگه وقتی در مقابل خلع سلاح ماموران در مبارزه با دراویش گنابادی در خیابان پاسداران عکس العمل نشون می دادی، خیلی از ماموران خدوم نیروی انتظامی شهید نمی شدند بعد از آن.
    • ایران iran IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      یک انسان وطن پرست باید از خویش تن بپرسد من برای وطنم برای میهنم برای سرزمین مادری ایران بزرگ چه کردم ؟ ایران زمین به فرزندان آگاه و هوشیار نیازمند است
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    30 0
    قند پارسی
  • وطنم IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    15 4
    آیا غربگدایان موضع گرفتند؟ این جماعت غربگدا، دوست ندارند تیم ملی ایران پیروز بشه، حتی از شکست تیم ملی خوشحال میشوند، از زبان فارسی حمایت نمیکنند، غیرت ایرانی هم که ابدا! سوال من اینجاست، اینها چرا اینجا موندند؟
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      1 18
      چرا باید حمایت کنن مکه شما برای اقوام چه کار کردید
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 1
      همین الان سه چهارم تیم ملی از اقوام هستند ترک و کرد و لر عرب و فارس گیلک
  • CA ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    10 0
    احمقها خیال دارن در پهنه فلات ایران انگلیسی رو جایگزین فارسی کنند به عنوان زبان مشترک اقوام ایرانی. انشاالله این بار هم شکست خواهند خورد
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      20 0
      یه رستوران به قول خودشون لاکچری شمال تهران مراجعه کنندگان رومجیورمیکنه که بایدحتمابازبان انگلیسی صحبت کنندواگرتواین رستوران،انگلیسی حرف نزنند،ایرانیهاروازاین رستوران لاکچری اخراج می کنند!ماجراچیه؟
  • كورش DE ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    9 0
    درود بر شرفشان. زبان فارسي ستون فقرات ملت ايران و جز جدايي ناپذير فرهنگ همه ايرانيان است.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
      0 1
      داداش گول نخور این ها دلشون به حال مردم نسوخته اینها برای منافع خودشون اینکار می کنن نه زبان فارسی این ها به وقتش ایران تکه تکه هم می کنن
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    11 0
    زبان فارسی هویت ملی ایرانیان است زبان فارسی عامل وحدت و اتحاد و همبستگی مردمان ایران زمین است توطئه دشمنان ملت ایران جهت ضربه به وحدت ملی از طریق ایجاد هجمه و نفرت پراکنی نسبت به زبان ملی و تمدن ایران زمین محکوم به شکست است
    • ایران iran IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      درود بر شما ، دقیقا" زبان فارسی زبان ملی هویتی ما ایرانیان ، زبان ارتباطی و اتحاد و پیوند دهنده ما ایرانیان از جای جای این سرزمین پهناور و بزرگ بوده هست و خواهد بود ، دشمنان ما ایرانیان به خوبی به این موضوع مهم پی بردند و برای زدن ایران بزرگ زبان فارسی را هدف قرار داده اند .. زنده باد ایران و ملت بزرگ ایرانم
  • US ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    2 0
    زنده و پاینده باد ایران و ایرانی. تمام بزرگان تاریخ در سراسر جهان، درباره نفوذ در کانون های آموزش، مخصوصا آموزش در مدارس هشدار داده اند، از 14 معصوم (علیهم سلام) بگیرید، تا دیگر نوابغ نظامی، سیاسی، آموزشی، و ژئوپلتیکی ... تاریخ بشر. اگر دشمنان هر کشوری در مدارس آن کشور نفوذ کنند، دیگر نیازی به حرکت در آوردن ارتش برای نابودی کشور هدف ندارند، بخاطر اینکه آن کشور خود به خود، به دلیل نفوذ در مدارس نابود خواهد شد. آموزش و پرورش حیاتی ترین، و استراتژیک ترین ارگان کشور هست، و وظیفه اش اول از همه این باید باشد که یک ایرانی کامل، که هم از لحاظ دینداری و مسلمانی کامل و جامع باشد، و هم از لحاظ وطن پرستی و ملی گرایی یک ایرانی تمام عیار باشد، تربیت کند. ضد ایرانی های تجزیه طلبی که می گویند "رنج زبان مادری" به خدا قسم دروغ می گویند. بنده خودم از بچه های شمال غرب کشور هستم، و کاملا اطلاع دارم که چقدر فضای سایبری ایرانی مورد هجوم ترول های سایبری کشورهای خارجی است. تا جریان این هشتگ ضد ایرانی را من و دوستانم (همشهریم هستند) فهمیدیم، برای بنده تعجبی نداشت، ولی دیدم دوستانم تعجب کرده اند، علت تعجبشان این بود که هیچ "رنجی" وجود ندارد، پس چرا این هشتگ زده شده است؟ سپس من برایشان توضیح دادم که این ها (اکانت های زننده هشتگ) سایبری هستند و وظیفه شان اشاعه تجزیه طلبی است (خلاصه اینکه این سایبری ها دارند دروغ می گویند و ضد اطلاعات پخش میکنند). متاسفانه، ایرانیان اطلاع چندانی راجع به سایبری های ضد ایرانی ندارند و فکر می کنند ایرانی های واقعی این هشتگ ها را می زنند!!! بهتر است در مدارس، سواد رسانه و جهان مجازی را تدریس کنیم. ختم کلام، زبان فارسی، همینطور الکی و عشقی زبان ملی ما ایرانیان نشده، این زبان بازمانده تمام زبان های ملی ایران در ادوار گذشته است
  • بیژن IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 8
    سلام‌‌زبان‌ترکی‌آذربایجانی‌زبان‌شیعیان‌‌ائمه معصومین‌.ع.است‌‌‌یاشاسین‌آذربایجان
    • sadra IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 1
      گر چه ترکی بس عزیز است و زبان مادری لیک اگر "ایران" نگوید لال بادا این زبان یاشاسین آذربایجان،یاشاسین گوزل ایرانیمیز🇮🇷🇮🇷 #استاد شهریار #قند پارسی
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 0
      بعنوان یک ایرانی از خطه آذربایجان عزیز پاسخ تو قومگرا رو میدهم : پارسی را با زبان های محلی جنگ نیست ، هیچ دریایی نورزد دشمنی با جویبار .. زنده باد ایران یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون .. انشاالله
    • آذری iran IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 0
      یاشاسین گوزل ایرانیمیز ،، یاشا ایران ،، زبان فارسی زبان ملی ما ایرانیان زبان هویتی ما ایرانیان
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      2 0
      حناي پان ترك ها رنگي ندارد. حتي با لعاب مذهب
  • حامد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    7 0
    حدود نیم قرن میشه این فاسدین برای ضربه به جمهوری اسلامی به هر دری میزنند دریغ از یک نتیجه درست. حقانیت جمهوری اسلامی ایچنین مشخص میشه.
    • ایران بزرگ iran IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      هم میهن گرامی : لطفا" تاریخ بخوانید تا بدانید این دشمنی ها ستیزها با ایران و ایرانی و با زبان پارسی و فرهنگ و تمدن و تاریخ و هویت ما ایرانیان اتفاق جدیدی نبوده و نیست ..
  • پاسدار بازنشسته IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    عزیز من سلام، سخن این نیست که دل در گرو ما دارد و که خواهان برکندن ماست . در شرایطی که چندین رسانه همسو و هم سرچشمه آن میزان بار خبری و تحلیلی و جذابیت ندارند و غالب اوقات در پس شعارهایی چند ده ساله جان پناه میگیرند و توان هماوردی و مقابله و حتی قیاس با هم ندارند ، چه توفیقی خواهد کرد که پناه بریم بر مخاطبی بظاهر از غرب و ینگه دنیا
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    پارسی زبان ملی ما ایرانیان زبانی است ه ما ایرانیان را طی قرون و هزاره گذشته با یکدیگر متحد کرده پیوند داده ، زبان پارسی ستون ایران زمین به همین جهت دشمنان ایران با آگاهی به این مهم ، زبان فارسی ستون ما ایرانیان رو هدف تخریب قرار داده اند ..
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    ای.مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ........اونهایی که نمیدونند بدونند واونهایی که ميدونند واما با خیانت به این آب وخاک خودشون رو به نفهمی زدند بدونند .زبان فارسی زبان اصیل وریشه در قرنها تمدن پیشرفته دارد.خیلی از اقوامی که آمدند در این سرزمین وخواستند زبان این مردم را تغیر بدهند.خودشان در این دریای زبان شیرین وکلاسیک وعمیق حل شدند.زبان فارسی در ایران متعلق به همه اقوام وتمام لهجه های مختلف این مملکته همه در ادبیات این زبان شریکند وزبان اتحاد مردم این کشور هر کسی غیر از این حتی فکر کند نژاد پرست وخانواده به‌کلی اقوام این سرزمینه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    کرم جدید بی بی سی
    • آذری iran IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      بی بی سی لندن بلندگوی صهیونیسم بین المللی حاکم بر جهان غرب و قطعا" این دستور و سفارش از سوی همان صهیون ها صادر و توسط بلندگوی خودشون BBC نشر و پخش شده ، خوشبختانه امروز ملت ایران آگاه و هوشیار شدن و توطئه و بازی استعمار و صهیونیسم جهانی رو خنثی می‌کنند .. زنده باد ایرانم زنده باد زبان ملی و هویتی ام زبان پارسی ، من اصالت آذری و دو زبانه هستم یاشاسین ایران
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 0
    جلوی اون رستوران به قول خودشون لاکچری شمال تهران رابگیریدکه مردم مراجعه کننده رامجورمیکنند به زبان انگلیسی آنهم درکشورمادری خودشون حرف بزنندوصحبت کنندچون این حرکت موذیانه همزمان شده بااعمال خرابکارانه بی بی سی انگلیس برعلیه زبان فارسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس