کد خبر 1340917
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
اصابت خمپاره به مرکز پیش‌دبستانی در منطقه خودمختار اوکراین

در میانه تبادل آتش امروز میان نیروهای منطقه خودمختار شرق اوکراین و نیروهای رژیم کی‌یف، یک مرکز پیش‌دبستانی در نواحی خودمختار هدف اصابت خمپاره قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تبادل آتش امروز در شرق اوکراین یک مرکز پیش دبستانی واقع در منطقه خودمختار «دونباس» هدف خمپاره قرار گرفت که به زخمی شدن سه نفر منجر شد.

رسانه‌های غربی مختلف از جمله روزنامه‌های انگلیسی «گاردین» و «ایندیپندنت» مدعی شده‌اند نیروهای جدایی‌طلب دونباس عامل شلیک این خمپاره بوده از سوی دیگر جمهوری خلق «لوهانسک» نیروهای اوکراینی را به «نقض فاحش آتش‌بس» و شلیک خمپاره به مناطق خودمختار متهم کرد.

در این میان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که طی روزهای اخیر ادعاهای رسانه‌ای را به‌عنوان بیانیه رسمی دولت تکرار کرده و روز گذشته (چهارشنبه) را زمان حمله روسیه به اوکراین اعلام کرده بود این‌بار نیز مدعی شد، اصابت خمپاره و تخریب یک پیش‌دبستانی در ناحیه لوهانسک، عملیات فریب (عملیات پرچم عوضی) است.

جانسون مدعی شد نیروهای منطقه خودمختار شرق اوکراین عامدانه این مرکز آموزشی را هدف قرار داده‌اند و این اقدام «با هدف بی‌اعتبار کردن اوکراینی‌ها» انجام شده است.

او در بازدید از یکی از پایگاه‌های نظامی انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت کنونی اوکراین گفت:‌ «تصویری که از اوکراین داریم همچنان بسیار تلخ است».

 بنا بر اعلام مرکز مشترک کنترل و همکاری، ارتش اوکراین در حدود ساعت ۰۲:۳۰ صبح به وقت گرینویچ امروز (پنجشنبه) به چهار موقعیت در جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک تیراندازی کردند که البته ارتش اوکراین این حمله را رد کرد.

یکی از افسران هیأت نمایندگی جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری (JCCC) اعلام کرد: «واحدهای مسلح اوکراین آشکارا نظام آتش‌بس را نقض کردند و سلاح‌هایی به کار بردند که طبق توافقات مینسک باید از منطقه خارج می‌شد».

توافقات مینسک که در فوریه ۲۰۱۵ مورد توافق قرار گرفت، برای آتش‌بس بین جمهوری‌های خودخوانده دونتسک، لوهانسک و کی‌یف و خروج پرسنل نظامی، از سرگیری روابط اقتصادی و اصلاحات قانون اساسی در اوکراین به طوریکه حقوق ملی جمهوری‌های خودخوانده را تضمین کند، ارائه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس