کد خبر 1340918
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
اسکوچیچ تاریخ دربی را تغییر داد/به دلایل زیادی بازی پرسپولیس را ۱۹:۳۰ انداختیم/ملی پوشان صبح ۲۷اسفند باید در اردو باشند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اگر بازی ها را در ساعت های پایانی روز برگزار می کنیم دلایل و جنبه های مختلفی دارد وگرنه از سال آینده ساعات مسابقات دوباره به شکل کلی تغییر خواهند کرد.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به انتقادات اخیر مطرح شده در رابطه با ساعت برگزاری مسابقات در ساعات پایانی روز و مسائل دیگر مربوط به برنامه ریزی مسابقه دربی استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۲۶ اسفند اظهاراتی را مطرح کرد.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بازی این هفته مانند مسئولان ذوب‌آهن که به بازی شان در ساعت ۱۹ مقابل استقلال انتقاد داشتند سوالی را مطرح کرده و گفته نمی داند چرا بازی پرسپولیس را ساعت ۱۹ و ۳۰ گذاشته اند. چه پاسخی در این باره دارید؟

بهر حال ما برای برنامه‌ریزی مسابقات باید ذینفع های برگزاری این رقابت‌ها را هم در نظر بگیریم که یکی از آنها پخش تلویزیونی مسابقات است. کنداکتور صدا و سیما در زمستان به ما اعلام می کند که چه ساعتی و در چه روزهایی برای برنامه‌ریزی پخش مسابقات مناسب تر است. طبیعتاً وقتی بازی ها را ساعت ۲ یا ۳ بعد از ظهر که همه مشغول کار و تحصیل هستند برنامه ریزی کنیم بیننده کمتری مسابقات را دنبال خواهد کرد.

دلایل دیگرتان چیست؟

مسائل دیگر مربوط به بحث سرمای هواست. ما در یکی دو ماه گذشته سعی کردیم بازی ها را تا قبل از ساعت ۱۹ یا ۲۰ به پایان برسانیم ولی حالا که هوا از آن سرما افتاده موضوع دیگری را هم مد نظر قرار می‌دهیم.

چه موضوعی؟

با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ پروازی، کانکشن های بهتری نسبت به شهرستانها دارد تلاش می‌کنیم بازی تهران را آخرین بازی برنامه ریزی کنیم. ضمن اینکه ما در این هفته هر ۸ مسابقه را در یک روز داریم و برای اینکه مخاطب بیشتری از طریق تلویزیون مسابقات را دنبال کند بسته اولویت و اهمیت مسابقات تلاش کردیم تا رقابت ها بیشترین بیننده را داشته باشد. ازطرفی پروازهای شهرستان هایی مثل اراک، تبریز، اصفهان و از این دست به نقاط دیگر کشور در ساعات پایانی شب کمتر است. جمیع این مسائل موجب می‌شود تا ما با ملاحظات مختلف اینگونه برنامه‌ریزی کنیم که البته خیلی زود با گله گذاری مواجه می شود گرچه هیچ کس نیامد بگوید وقتی حدفاصل چهار روزه بازی‌ها را در اصلاحیه جدید به شش روز افزایش دادیم برای تیم ها بهتر است! ما از باشگاهی توقع تشکر نداریم ولی به محض این که کوچکترین اتفاقی می‌افتد انتقادات شروع می شود. البته ما عادت داریم چون سازمان لیگ مثل مرغ است که هم در عزا و هم در عروسی سرش را میبرند. با این همه در سال جدید برنامه ها به شکل مناسب تری تدوین خواهند شد.

اسکوچیچ تاریخ دربی را تغییر داد/به دلایل زیادی بازی پرسپولیس را ۱۹:۳۰ انداختیم/ملی پوشان صبح ۲۷اسفند باید در اردو باشند

برنامه هفته بیست و سوم و بازی دربی را چرا در تاریخ ۲۶ اسفند برنامه ریزی کردید؟

ابتدا قرار بود هفته های بیست و سوم و بیست و چهارم را در اسفندماه و تا شب عید برگزار کنیم تا پس از آن بازیکنان به اردوی تیم ملی بروند اما در صحبتی که اسکوچیچ مطرح کرد و گفت می‌خواهد صبح روز ۲۷ اسفند بازیکنان ملی‌پوشش در اردوی تیم ملی باشند تا تست بدهند و مقدمات پروازشان به کره فراهم شود، تصمیم گرفتیم برای منافع فوتبال ملی یک هفته از مسابقات برنامه ریزی شده قبلی را به سال آینده موکول کنیم. همین یک هفته، باعث شد تا فاصله بین هفته ها در اسفند ماه بیشتر شود و از این طریق کمکی هم به تیمهای باشگاهی شد که این علیرغم میل ما بود و می‌دانیم که این اتفاق برنامه‌های لیگ در سال جدید را تحت تاثیر قرار می دهد و باید امیدوارم باشیم که کرونا یا تعطیلات غیرمنتظره آن را تحت تأثیر قرار ندهد.

در تعطیلات نوروز هم مسابقه لیگ خواهیم داشت؟

در ایام عید فقط برای فولاد خوزستان و سپاهان بازی داریم که به مسابقات آسیایی می روند. مابقی مسابقات پس از تعطیلات و احتمالاً در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین استارت می خورند. در واقع ما برنامه هفته بیست و چهارم به بعد را احتمالا ظرف روزهای آینده اعلام خواهیم کرد. اما تلاش داریم در ایام ماه مبارک، مسابقات جام حذفی را برگزار کنیم تا از این طریق برنامه مان کمی جلو بیفتد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس