بلینکن: روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت شواهد حاکی از کاهش تعداد نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین نیست و اطلاعات غربی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها برای حمله آماده می‌شوند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل ادعاها درباره حمله روسیه به اوکراین را تکرار کرد.

بلینکن حین سخنرانی در این نشست گفت، روسیه باید از تصمیم خود برای به راه انداختن جنگ علیه اوکراین عقب‌نشینی کرده و اعلام کند قصد تهاجم علیه این کشور را ندارد و پس از برگرداندن هواپیماهای جنگی و تانک‌ها به پایگاه‌هایشان، سر میز مذاکره حاضر شود.

او در ادامه از روسیه درخواست کرد نیروهای خود را از مرزهای اوکراین برگرداند و مدعی شد: «من امروز اینجا نیستم که جنگ را شروع کنم بلکه برای ممانعت از وقوع آن در نشست حاضر شده‌ام».

بلینکن افزود: «روسیه می‌گوید ما در حال کاهش تعداد نیروها [در مرز اوکراین]هستیم. ما در حوزه میدانی شاهد نیستیم چنین اتفاقی رخ دهد. اطلاعات ما حاکی از این است که این نیروها از جمله نظامیان، هواپیماها و کشتی‌ها در حال اماده شدن برای حمله به اوکراین در روزهای آتی هستند».

او در ادامه مدعی شد روسیه قصد دارد برای انجان این حمله زمینه‌سازی کند و چنین اقدامی ممکن است حمله واقعی یا جعلی به یکی از کشورهای همسایه را در نظر داشته باشد که حتی می‌تواند حمله شیمیایی را شامل شود.

وزیر امور خارجه آمریکا به قصد همراه کردن سایر کشورها با جوسازی علیه روسیه گفت: «این بحران به‌طور مستقیم بر هر عضو شورا و تمام کشورهای جهان تأثیر می‌گذارد، زیرا اصول اساسی که صلح و امنیت را حفظ می‌کنند و در آستانه هر دو جنگ جهانی و در جنگ سرد تضعیف شده بودند، اکنون نیز مورد تهدید قرار گرفته‌اند».

بلینکن افزود، امروز در نامه‌ای به «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، از وی درخواست کرده تا هفته آینده در اروپا دیداری دوجانبه داشته باشند.

«لیندا توماس گرین‌فیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: «هدف ما این است که اهمیت اوضاع را برجسته کنیم. شواهد میدانی حاکی از این است که روسیه در حال حرکت به سمت حمله قریب‌الوقوع است. اکنون در برهه‌ای حیاتی قرار داریم».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت:

«باید دید آیا برخی از شرکای غربی ما امروز به‌خاطر دروغ‌پراکنی و انتشار اطلاعات نادرست و غرق شدن در تروریسم اطلاعاتی احساس خجالت می‌کنند. در واقع نمی‌توانم کلمه دیگری برای این اقدامات پیدا کنم. آن‌ها هرگز ابراز ندامت نمی‌کنند، اما لازم است که آن‌ها را رسوا کرد».

لاوروف با اشاره به تعیین تاریخ‌های جعلی برای حمله روسیه به اوکراین توسط رسانه‌ها و مقامات غربی گفت: «این اتفاق هر روز رخ می‌دهد. بار اول ۱۵ فوریه است و بعد ۱۶ فوریه و حالا می‌گویند ۲۰ فوریه [حمله روسیه به اوکراین رخ می‌دهد]».

رسانه‌ها و مقامات غربی طی دو ماه گذشته به بهانه «تهدید قریب‌الوقوع» روسیه علیه اوکراین اقدام به اعزام نیرو به شرق اروپا و ارسال تجهیزات جنگی به اوکراین کرده‌اند. طبق زمان ادعایی غربی‌ها از جمله رئیس جمهور اوکراین و نخست‌وزیر انگلیس، روسیه قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) به اوکراین حمله کند، اما ادعای آن‌ها دروغ از آب درآمد.

در حال حاضر پس از اتمام رزمایش‌های دوره‌ای روسیه در نقاط مختلف این کشور و رزمایشی مشترک با بلاروس، نیروهای روسی در حال بازگشت تدریجی به پایگاه‌های خود هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    15 10
    این وحشی های غربی خودشوجردادن اینقدرگفتن حمله میکنه روسیه. هدف امریکاتحریک روسهابه جنگه تاتحریم کنه انتقال گازونفت روسهابه اروپاخودشون جایگزین بشن برای فروش نفت وگازبه اروپا. دیگه همه جهان ازمکرامریکاباخبرشدن. روسهابدجور این وحشی هاراضایع کرد. دارندخودشون جرمیدن این غربی هاکه یبهانه پیداکنن توفشاربزارن روسهارو. عجباتوکشورخودشونم نمیتونن رزمایش برگزارکنن منطق جنایتکارهای غربی اینه.تمام مرزهای روسیه نیرواعزام کردن اماروسهاتوخاک خودش نتونه نیروردو بدل کنه؟؟ لعنت به عاشقان این غرب حرامزاده
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      8 2
      روس‌ها هم در طول تاریخ با ما بد کردن.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      امریکا و غربی ها با این هیاهویی که به پا کردند به دنبال فریب اذهان عمومی جهان هستند تا در یک جای دیگر جهان مردم از جنایات جدید انها مطلع نشوند. چند وقت دیگر مشخص میشود که این موضوع چیست که انها در حال پوشش دادن اخبار حمله دروغین ادعایی به اکراین بودند.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 1
      دونکته هر وقت خبری از این گاوچرانهای وحشی میگذارید بنویسید صرفا انتقال نظر یک گاوچران یا دولت گاوچران . نکته دوم به شوروی رفت به فرض روسها به ما بد کردن تو این وانفسای دنیا الان مثلا با ما خوبند چشم باز باهاشون خوب باشیم بهتری یا بریم به اونها بد و بیراه بگیم و مطالباتی که از امریکا وانگلیس نگرفتیم از اینها بگیریم همیشه موضوعات را اهم و مهمش را تشخیص بدهیم
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    مگه بایدن نگفته بود چهار شنبه حمله می کند .... دو روز پیش . پس چی شد
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      احتمالا سعد و نحس را بررسی کردن یا قمر در عقرب بوده ! چون آمریکایی ها برا خدا ملت ها را می کشند
  • مصطفی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    پوتین، پوتین هایش را پوشیده تا با پوتینش بر سر ناتو و غرب بزند
  • حسین IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    بازی حمله شیمیایی دوباره شروع شد
    • یدالله IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 1
      حیف این اسم که روی تو است. ! بازی شیمیایی یعنی چه . ظاهرا یادت رفته عراق با ایران چه کرد . همین طور حکومت کودک کش سوریه با مردم خودش . دادگاه لاهه به زودی حکم این اخری را صادر میکنه و نادانهایی مثل شما رو هم رو سیاه و رسوا .
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      12:40حکومت سوریه کی شیمیایی استفاده کرد؟؟ پس کومجروحان شیمیایی؟ بنظرتومزدوروغرب لیس ایایدونه بمب شیمیایی دولت سوریه استفاده میکردیاتلافاتی یاکسی مجروح میشداین مزدوران وحرمزادگان غربی ساکت میموندن و24ساعت تورسانه هاشون اون مجروحان رانشان نمیدادن؟؟ نجاَست ازوجودت میباره ک خودت وافکارت دادی دست یمشت تروریست داعشی وحامیانش کثافت بی هویت ایادولت سوریه بایدبیتفاوت میموندداعش تصرف میکردوتمام ملت سوریه راسرمیبرید؟؟ باتوحرف زدن کفاره دازه دراخربگم ساقی موادتوعوض کن کودالاغ توموادشه داده خوردت
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 0
    رسانه های غربی هیچ وقت از پیشگویی های دروغین احساس خجالت نمی کنند ۳۰ سال است که مرتب می گویند ایران چند ماه با بمب هسته ای فاصله دارد و یا این که چند ماه دیگر نظام ایران سقوط می کند.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    روسیه خیلی بدبخت شده. امریکا تا کنار مرزش امده
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    به نظر من اگر یک ابر قدرت نظامی بود اما با عدالت بو د همه چیز درست میشد می خواستم اگه میشه یک فرد عادل پادشاه جهان اعلام کنند که با عادل باشه یکی از انها اقای زیبا کلام و تایید شده و بهتر از ان من باشم البته چون زبان انگلیسی بلد نیستم به عنوان مشاور استفاده می کنم .....چون اگر یک پادشاه نباشه هر روز از در و پنجره شورش و جنگ و به لطف صلاح اتمی که جنگ جهانی نمیشه واصلا شوخی نمی کنم منها اگر همه لجبازی بزارند کنار و یکزینه دیگه هم همه از الان سعی کنند عادل و راه درست برند و همه حق بگیرند وقت نیاز یک انقلاب درونی همه در دلهاشان درست کنند برای رسیدن به راه درست و حق وعدالت و این طوری همه پادشاه می شوند ...اگر دقت کنید سیستم این طوری یک نفر که رسیده به عدالت و راه درست رسیده و انقلاب درونی داشته می تونه پادشاه جهان بشه چون می تونه همه را به راست به بره و همه را پادشاه شدن به بره .................مثل یک سالک راه که خودش از بدی های زندگی پاک کرده و این میتونه و همه اعتماد کنند به ان تا مردم جهان از باتلاق بیرون بره و به راست راست وهمه را پادشاه کند نمونه اش حضرت ابراهیم {ع}بود و یا فرد اگاهی که نمی زارد الودگی در خانه ایجاد بشه و اینجاست که محکم به یک خطای بزرگ می خوریم که منشا زشتی از اینترنت الوده ماهواهواره میاد که نیاز دستگاه دپلاماسی به جای انرژی هسته ای روی محدود کردن ماهواره و اینترنت به توافق برسه با امریکا و کشورها برای درمان کردن بیماری باید جلوی تزرق امپول های الوده یا غذاهای الوده گرفت که اگر نکنیم یا دوست داریم خوب نشه بیمار یا دستمان بسته است یا می ترسیم دراه حق که مثلا اینترنت محدود کنیم که باعث شکست حتمی میشه به سمت حق که محدود کردن اینترنت و الان هم داریم این می بینیم
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      ساقی موادت زیباکلامه؟؟ فکرکنم بدجوررفتی توفازیاروچی گفتی خودت متوجه شدی؟ یجورزیباکلام رابزرگ کردی برای خودت ک مشخصه اول تااخرافکارت نیازی به رفتن تواوج فازنشگی موادت نبودکه همینجورنشخوارکنی... مذاکره وتفاهم یاغرب؟؟ اون وحشی هاخودشون مارامحدودکردن وکاری میکنن ک مذاکره در حدچندتاحرف زدن بالاترنره. مذاکره خالی چه فایده داره مشتری زبباکلام منحرف؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس