کد خبر 1340985
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
رکوردشکنی مجیدی در حضور «فرگوسن‌های وطنی»

بردهای متوالی استقلال و رسیدن مجیدی به امتیاز ۱۰۰ پیش از انجام ۵۰ بازی،در حالی است که بسیاری از کارشناسان با انتقاد از شیوه بازی استقلال سبک بازی این تیم با مجیدی را نتیجه گرا قلمداد می کنند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران روز دوشنبه در هفته هفدهم لیگ برتر برابر ذوب‌آهن اصفهان به برتری رسید تا با کسب ۴۱ امتیاز در صدر جدول لیگ بیست و یکم قرار گیرد. فرهاد مجیدی با این برد به نخستین مربی در استقلال و لیگ برتر تبدیل شد که پیش از انجام ۵۰ بازی توانسته ۱۰۱ امتیاز کسب کند؛ به عبارتی تیم تحت هدایت مجیدی در هر بازی ۲.۱ امتیاز کسب کرده است.

در بین مربیان استقلالی نزدیک‌ترین تعقیب کننده مجیدی، پرویز مظلومی است که توانسته در ۵۱ بازی ۱۰۰ امتیاز کسب کند. او با کسب میانگین ۱.۹ امتیاز به این رکورد رسید. مظلومی در بازی‌ هفته هفدهم از لیگ دهم فوتبال ایران به رکورد ۱۰۰ امتیاز رسید.

امیر قلعه‌نویی با کسب ۴۰۲ امتیاز پرافتخارترین مربی استقلال در لیگ برتر به شمار می‌رود، اما وی بعد از انجام ۵۳ بازی به امتیاز ۱۰۰ رسید. قلعه‌نویی در ۵۳ بازی نخست خود با کسب میانگین ۱.۹ امتیاز موفق به ثبت این رکورد شد. یکصدمین امتیاز امیر قلعه‌نویی با تیم فوتبال استقلال در  هفته بیست و هفتم لیگ چهارم و پس از برد سه بر یک برابر تیم ملوان بندرانزلی به دست آمد.

بیشتر بخوانید:

از جان فرهاد مجیدی چه می‌خواهید؟

صمد مرفاوی دیگر سرمربی اسبق استقلال است که پس از انجام ۵۹ بازی به امتیاز ۱۰۰ رسید. مرفاوی در لیگ ششم ۳۰ بازی هدایت استقلال را بر عهده داشت و با عنوان نایب قهرمانی از این تیم جدا شد. وی در لیگ نهم نیز هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده گرفت و در بازی هفته بیست و نهم موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز شد.

و علیرضا منصوریان نیز با احتساب معدل گیری نتایج کسب شده در استقلال می‌توانست با انجام ۶۰ بازی از امتیاز ۱۰۰ عبور کند. وینفرد شفر سرمربی آلمانی اسبق استقلال نیز در ادوار لیگ برتر موفق شد  از ۴۹ بازی ۹۶ امتیاز کسب کند. شفر در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانست با انجام ۵۱ بازی از امتیاز ۱۰۰ عبور کند اما اخراج وی از استقلال وی را در رسیدن به این رکورد ناکام گذاشت.

تا پیش از مجیدی در بین تمامی مربیان لیگ برتر، بهترین عملکرد متعلق به یحیی گل‌محمدی بود که پس از انجام ۵۰ بازی به امتیاز ۱۰۰ رسید و برانکو ایوانکویچ نیز با انجام ۵۱ بازی از امتیاز ۱۰۰ در لیگ برتر عبور کرد. در پرسپولیس همچنین علی پروین با ۵۷ بازی و علی دایی با ۶۰ بازی به رکورد کسب ۱۰۰ امتیاز در فوتبال ایران رسیدند.

فرهاد مجیدی جوان با استقلال در حالی زودتر از نام‌های بزرگی مانند دایی، پروین، برانکو، قلعه‌نویی و گل‌محمدی به امتیاز ۱۰۰ رسید که منتقدان این مربی باور دارند استقلالِ تحت هدایت مجیدی، بازی چشم‌نوازی از خود به نمایش نمی‌گذارد و بردهای اقتصادی موجب صدرنشینی این تیم شده است. 

اتهام بازی نتیجه‌گرا به تیم فوتبال استقلال در حالی است که این تیم با هدایت فرهاد مجیدی با ۲۷ گل زده در کنار مس رفسنجان بهترین خط حمله، ۶ گل خورده بهترین خط دفاع و دارای بهترین تفاضل گل (۲۱) در میان ۱۶ تیم لیگ برتر است.  استقلال همچنین در ۱۷ هفته از لیگ تنها تیم بدون شکست به شمار می‌رود.

این آمار و نتایج چشمگیر استقلال در لیگ بیست و یکم موجب شد تا  مربی جوان استقلال بعد از دیدار شهرآورد تهران در پاسخ به منتقدان، آنان را با لقب «فرگوسن وطنی» خطاب کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اتهام مجیدی بازی نتیجه گرا نیست.... زد و بند با فدراسیون و کمیته داوران و بازیکن غیر قانونی و سرباز فراری و امتیاز معیشتی و تغییر زمان بازی و پنالتی های اهدایی و ..... بازم بگم....!؟ آها jack3D هم که هر وقت کمیته ی ضد دوپینگ کارشو شروع کنه! ان شاء الله بررسی میشه!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس