کد خبر 1341079
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
محققان: واکسن چین در برابرامیکرون اثربخشی دارد

بررسی‌های محققان نشان داده، دریافت یک واکسن چینی به عنوان دز تقویت کننده می‌تواند در برابر سویه بسیار مسری امیکرون محافظت ایجاد کند.

به گزارش مشرق، به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، واکسن چینی (V-۰۱) توانسته در برابر سویه امیکرون محافظت ایجاد کند.  

شرکت سازنده این واکسن  گفت: واکسن پروتئین فیوژن نوترکیب کووید-۱۹ (V-۰۱) که در چین ساخته و تولید شده است، در یک آزمایش بالینی در پاکستان و مالزی، اثرات محافظتی در برابر نوع امیکرون نشان داده است.

واکسن V-۰۱ توسط موسسه بیوفیزیک زیر نظر آکادمی علوم چین و گروه دارویی لیوزون (LivzonBio) در استان گوانگدونگ در جنوب چین ساخته شده است.

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط این گروه دارویی، بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۰ بزرگسال سالم ۱۸ سال و بالاتر که قبلاً دز دوم واکسن غیرفعال خود را در سه تا شش ماه گذشته دریافت کرده بودند، در این آزمایش ثبت نام کردند. به شرکت کنندگان این واکسن به عنوان دز تقویت کننده تزریق و درنهایت مشخص شد، تنها ۶.۷۳ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا شدند.

 اثربخشی مطلق واکسن پس از دز تقویت کننده بیش از ۶۱ درصد بود که به طور قابل توجهی برتر است و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت  را برآورده می‌کند.

گروه دارویی LivzonBio برای فاز سوم آزمایشات بالینی به بیش از ۱۰ کشور از جمله مصر، اندونزی، روسیه، رواندا، آفریقای جنوبی، پاکستان، مالزی و فیلیپین درخواست داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس