کد خبر 1341171
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
افت ۷.۶ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها قیمت طلا ۷.۶ دلار پایین آمد و از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها قیمت طلا ۷.۶ دلار پایین آمد و به ۱۸۹۱.۶ دلار رسید.

البته با وجود کاهش امروز قیمت طلا اما هنوز فقط نسبت به یک ماه قبل ۵۱.۳ دلار و نسبت به یک سال پیش ۱۱۶ دلار بالاتر است.

به‌طور کلی قیمت دیگر فلزات گران‌بها در بازارهای جهانی امروز کاهش یافت به گونه‌ای که نقره ۴ سنت عقب نشست و به ۲۳.۷۷ دلار در هر اونس رسید.

قیمت پلاتین نیز ۱۳ دلار پایین آمد و هم اکنون ۱۰۷۷ دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود. بیشترین افت امروز قیمت نیز مربوط به پالادیوم بود که ۳۶ دلار کاهش قیمت داشت و در حال حاضر ۲۲۷۶ دلار در هر اونس دست به دست می شود.

به گزارش رویترز دلیل افت امروز قیمت طلا در بازار جهانی احتمال مذاکره آمریکا و روسیه بر سر بحران اوکراین بوده است. این مسئله باعث شده تا تقاضا برای طلا به‌عنوان یک دارایی ایمن در بازار جهانی پایین بیاید.

با این حال اما طلا این هفته را با رشد قیمت تمام کرد و این سومین هفته متوالی بود که شاهد بالا رفتن قیمت این فلز گران‌بها در بازار جهانی بودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    قیمت طلا هرچقدر هم که در بازار ها جهانی افت کند ؛ در بازار های ایران همان خری که سوار هست ؛ پیاده نشده و با سرعت رو به جلو میرود .بی آن که کسی جلو دارش باشد . مصیبت بالاتر اینکه اخیرا ۹ درصد مالیات ارزش افزوده هم تنگ قیمتهای روزانه گذاشته و از مشتری می گیرند .در نظر داشته باشید که یک نفر کارمند برای خرید قطعه طلا پولی را پرداخت می نماید که قبل از هر چیز مالیات حقوقش را پرداخت نموده و با بدبختی پس انداز نموده چرا می بایست باز هم ۹در صد مالیات بر ارزش افزوده به طلا فروش پرداخت نماید . این ۹ درصد چرا به جیب اینها برود ؟؟؟در حالی که اکثر شان با شگرد های خاص از پرداخت مالیات خودشان طفره رفته و یا کمتر از حق شان مالیات می دهند . آیا در زمانی که همان مشتری مجبور به فروش طلای خود باشد اینها ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده ای را که از مشتری گرفته اند را نباید پرداخت کنند؟؟؟ آیا این شرایط حاکم بر بازار ایران درست و مطابق با قوانین شرع هست ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس