کد خبر 1341204
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
بدترین طوفان بریتانیا را در 30 سال اخیر

طوفان یونیس (Eunice) که با وزش باد شدید و بارش فراوان همراه است، موجب شد در اغلب نقاط انگلیس، امروز هم هشدار قرمز آب و هوایی اعلام شود.

به گزارش مشرق، طوفان یونیس (Eunice) که با وزش باد شدید و بارش فراوان همراه است، موجب شد در اغلب نقاط انگلیس، امروز هم هشدار قرمز آب و هوایی اعلام شود که بالاترین سطح هشدار در این زمینه است.

طوفان یونیس، دومین طوفان در یک هفته اخیر است که انگلیس را در می‌نوردد. سرعت باد در دو روز گذشته در این کشور، به حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. کارشناسان هواشناسی معتقدند این طوفان بدترین طوفان در انگلیس در ۳۰ سال اخیر است.

سازمان هواشناسی انگلیس گسترش هشدار قرمز آب و هوایی را به جنوب غرب، جنوب شرق و منطقه لندن افزایش داد که تا عصر امروز به وقت لندن ادامه خواهد یافت. هشدار قرمز که بالاترین هشدار آب و هوایی در انگلیس است، نشانه شدت طوفان و احتمال از دست رفتن جان افراد است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، ارتفاع موج در دریاهای اطراف انگلیس به چندین متر رسیده و ارتش این کشور نیز در حال آماده باش است تا به محل‌های مورد نیاز اعزام شود.

رسانه‌های انگلیس از مردم می‌خواهند تا حد امکان امروز نیز سفر نکنند و در منزل بمانند. ده‌ها جاده به علت شکسته شدن درختان و سقوط آن‌ها بسته شده است.

طوفان یونیس همچنین موجب توقف شمار زیادی از سفرهای دریایی، هوایی، قطارها و اتوبوس‌ها شده، صدها مدرسه در سراسر انگلیس امروز تعطیل است و برق هزاران منزل نیز کماکان قطع است.

در منطقه ایرلند شمالی نیز به علت شدت بارش برف و وزش باد، هشدار زرد آب و هوایی اعلام شده است. دولت انگلیس امروز دومین بار، نشست هیات دولت در شرایط اضطراری، موسوم به کبرا (Cobra) را برگزار می‌کند تا وضعیت آب و هوایی را بررسی کند.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، این چهاردهمین هشدار قرمز آب و هوایی از زمان تعیین این رتبه بندی است. صادق خان، شهردار لندن در توئیتی از مردم این شهر خواست تا حد ممکن، امروز در منزل باقی بمانند و از جانشان حفاظت کنند.

امروز در فعالیت وسایل نقلیه عمومی لندن از جمله خطوط مترو نیز اختلال‌هایی بوجود آمده و از فعالیت این وسایل کاسته شده است. همچنین شماری از وقت‌های مراجعه بیماران به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به تعویق افتاده است. به علت نگرانی از به خطر افتادن جان انسان ها، مراکز گردشگری متعددی همچون موزه ها، چرخ و فلک‌ها از جمله چرخ و فلک مرکز لندن موسوم به "چشم لندن"، پارک‌ها و نمایشگاه‌ها بسته شده است.

باد شدید سقف و دیوار برخی خانه‌ها را در این کشور تخریب کرده و پرتاب اشیاء از سقف و بالکن منازل به برخی افراد و خودروها آسیب رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس