دستور سرلشکر باقری برای ساماندهی اراضی ساحلی خزر

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برد تسلیحات بالگردهای هوانیروز متناسب با تسلیحات روز کشورهای پیشرفته شده است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به همت فرماندهان و مسوولان نیرو در سال‌های اخیر در نیروی زمینی ارتش تحولات چشمگیری محقق شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش فناوری و اطلاعات نیروی زمینی ارتش گفت: امروز طرح‌های ابتکاری در حوزه ارتباطی، جنگ الکترونیک، فعالیت‌های شناسایی و تعمیق شناسایی‌ها مشاهده شد که قابل توجه است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد مرکز فرماندهی و کنترل را در قرارگاه جنوب شرق از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و افزود:  با اقدامات صورت گرفته همه آنچه که باید در مرزها دیده شود به لحاظ صوت، تصویر، دیتا به مراکز فرماندهی و کنترل منتقل می شود و در لحظه هم امکان مشاهده گزارش و هم امکان ابلاغ دستور قابل انجام است که بحمدلله در مرزهای جنوب شرق، شمال شرق، غرب و شمال کشور این اتفاق افتاده و روز به روز هم در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش برای نگهداری مناسب‌تر تجهیزات، غیر از آن تجهیزات که برای آموزش و عملیات آماده به کار هستند؛ بقیه در شرایط استاندارد به شکل کنسروه نگهداری می‌شوند و چنانچه نیاز عملیاتی باشد در زمان حداکثر یک‌ساعته به چرخه عملیات باز می‌گردند که کاری کاملا پیشرفته و به روز است و تدبیر مناسبی برای نگهداری مطلوب تجهیزات و استفاده به هنگام‌ است.

سرلشکر باقری با اشاره به توانمندی‌های به دست آمده در بخش هوانیروز گفت: در حوزه هوانیروز نیز بالگردهای نزاجا امروز با بهره‌گیری از سامانه‌های دید در شب از قابلیت اجرای عملیات شبانه برخوردار شده اند و همچنین تسلیحات آنها دارای برد متناسب با بالگردهای روز کشورهای پیشرفته دنیا شده است که این اقدامات با بهره‌گیری از صنعت بومی و ظرفیت‌های داخلی انجام شده  و همه این موارد نیز در میدان رزمایش تست عملیاتی خود را گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: از جهت نیروی انسانی، ترکیبی از پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش به همراه جوانان دانشمند و آشنا به فناوری های روز دست در دست هم داده و در مجموعه قرارگاه جنوب شرق این نیرو کار می‍‌کنند که این اتفاق با ارزشی است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: نکته دوم استفاده از فناوری‌های روز در این قرارگاه است؛ یعنی دقت، هوشمندی و برد مناسب در سلاح‌ها و تجهیزات به طور همزمان، که این دستاورد نیز مهم و قابل توجه است.وی تصریح کرد: هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن مناسب همه تجهیزات و نهایتا آموزش و بکارگیری مناسب همه پارامترها با یکدیگر در مرزهای جنوب شرقی کشور نشان از توانمندی و موفقیت عزیزانمان در ارتش دارد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و عملیاتی و بازدید از دستاوردهای دفاعی در حوزه‌های زرهی، هوانیروز، جنگال و فناوری ارتباطات و اطلاعات و استقرار یگان‌های نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق صبح امروز/ یکشنبه/ وارد سیستان و بلوچستان شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری رییس ستادکل را در جریان بازدیدها و افتتاح طرح‌های عمرانی و دفاعی امنیتی نیروی زمینی ارتش همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    6 14
    سن بالگردهاي كشور چند سال هست؟
    • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      5 0
      نمیدونم
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      8 4
      توی جنگ کارایی مهمه وگرنه کلی جت چندماهه f35 اینور و اونور سقط میشن
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    13 0
    درود بر ارتش مردمی
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    7 1
    رهبر عزیزم دوست دارم
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 0
    منظور سردار ازبرد سلاحها یعنی چند کیلومتر
  • آریا IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 1
    متأسفانه حکایت سواری است که اسبش از شدت پیری زهوارش در رفته اما اون هی زین و یراق نو میخره !!! بالگردهای نظامی ما ، درست مثل جنگنده های نیروی هوایی ، نزدیک نیم قرن از عمر پرنده های نظامی ما میگذره و غیر از فناوری قدیمی ، خستگی فلز نفس اونارو گرفته ،، هواپیما و بالگرد های نظامی بخاطر سرعت و مانورپذیری زیاد در حین مأموریت دچار خمیدگی و پیچش در محل اتصالات و پرچها شده و باعث می شود این اتصالات توان تحمل فشارهای عمودی و جانبی که بر سازه وارد می شود را مثل یک پرنده نو نداشته و سازه به یکباره دچار فروپاشی شود ، اما مسئولان فقط هی سلاحها ، رادار یا اویونیک اینها را ارتقا می دهند ، اکثر هواپیما و بالگرد های ما همین‌که از زمین بلند شوند باید خدا را شکر کرد دیگر جنگیدن پیشکش ، مثل پیرمردی که لباس اسپرت بپوشد ! آیا واقعا جوان می شود ؟ واقعا لیاقت خلبانان رشید ایران این آهن پاره های زهوار در رفته است ؟!! ما در زمینه نظامی بسیار پیشرفت کرده تیم اما مسئله هواپیما و بالگرد در نیروهای مسلح شدیداً مغفول مانده است اما در جنگ سوریه دیدیم که پشتیبانی هوایی خوب ، تا چه حد در کسب پیروزی و پایین آوردن تلفات خودی موثر است ... جاوید ایران
    • 7340082220 IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      2 0
      دقیقا لحظه ای ک این نظر رو خوندم شبکه خبر زیرنویس فوری سقوط هواپیمای پایگاه شکاری تبریز رو تیتر زد
    • ایرانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      امیدوارم امثال شهید منصور ستاری در نیرهای مسلح ما میدان پیدا کنند و با همت و غیرت این راه نرفته را نیز فتح کنند... ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس