کد خبر 1342022
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
آقای خاص باز هم جنجال آفرین شد +عکس

گاهی برای ریشه یابی طعنه های ژوزه مورینیو نیاز به رجوع به تاریخ و مرور اتفاقات گذشته است.

به گزارش مشرق، نتایج نه چندان خوب ژوزه مورینیو روی نیمکت رم ادامه دارد و جالوروسی دیشب در شرایطی که فاصله ای تا شکست مقابل ورونا نداشت، در دقایق پایانی دو بار به گل رسیده و در نهایت از باخت فرار کرد. اما ژوزه مورینیو که به شدت به تصمیمات داوری معترض بوده و در نهایت اخراج هم شد، در یک صحنه با ژست تلفن صحبت کردن به عملکرد داور این دیدار لوکا پایرتو اعتراض کرده و در نهایت نیمکت تیمش را نیز ترک کرد.

آقای خاص باز هم جنجال آفرین شد +عکس

اما چرا ژست تلفن صحبت کردن؟ خب برای اینکه بدانیم در ذهن ژوزه مورینیو چه چیزی گذشته، باید به اتفاقات گذشته رجوع کنیم تا متوجه شوید این ژست در واقع ریشه در تاریخچه داوری های پرحاشیه در سری آ دارد. مورینیو در واقع به طور خاص به یک رسوایی داوری قدیمی ایتالیایی به نام کالچوپولی اشاره داشته است.

جایی که لو رفتن ارتباط مدیران برخی تیم ها به خصوص یوونتوس با داوران در سال ۲۰۰۶ باعث شد عناوین قهرمانی این تیم پس گرفته شده و بیانکونری به دسته دوم فوتبال ایتالیا سقوط کند. پیر لوییجی پایرتو پدر داور مسابقه روز شنبه رم، لوکا پایرتو بود که در بین داوران محروم کالچوپولی جای داشته و در واقع خطاب مورینیو به پدر داور دیشب تیمش بوده و خواسته نشان دهد این اشتباهات داوری عمدی بوده و البته این موضوع ریشه خانوادگی دارد.

آقای خاص باز هم جنجال آفرین شد +عکس

جالب اینجاست پیر لوییجی پایرتو در تاریخ پنج اسفند سال ۱۳۷۹ به تهران نیز سفر کرده و قضاوت دربی بین استقلال و پرسپولیس را بر عهده داشت. بعد از جنجال شدید دی ماه ۷۹، فدراسیون یک داور بزرگ را برای آن دربی به تهران آورد و البته پایرتو قضاوت خوبی هم داشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    شاخ فرهاد الان یاد گرفت بازی بعدی تیمش تقلید میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس