کد خبر 1342251
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
زمزمه‌هایی از سفر بن‌سلمان به پاکستان

برخی منابع آگاه در پاکستان از رایزنی‌های اسلام‌آباد و ریاض برای نهایی کردن تاریخ سفر آتی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به پاکستان در ماه آینده خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، وب سایت روزنامه پاکستانی  «اکسپرس تریبیون» یکشنبه شب به نقل از منابع رسمی (بدون ذکر نام) نوشت که مسوولان پاکستان و عربستان در حال همکاری برای نهایی کردن دومین سفر رسمی بن سلمان به اسلام‌آباد هستند.  

در این گزارش با اشاره به سابقه تنش‌ها میان این دو کشور به اصطلاح متحد پس از انتقاد صریح وزیر امور خارجه پاکستان از عدم حمایت حاکمان سعودی از مواضع اسلام‌آباد و ماجرای کنفرانس اسلامی کوالالامپور که خشم ریاض از آمادگی پاکستان برای شرکت در این اجلاس باعث انصراف عمران‌خان از تصمیم خود برای سفر به مالزی شد، آمده است: انتظار می‌رود سفر آتی ولیعهد سعودی اواسط ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۱) انجام شود و پاکستان تمایل دارد تا بن سلمان به عنوان مهمان ویژه در مراسم رژه نیروهای مسلح پاکستان در اسلام‌آباد شرکت کند.

علاوه بر عدم همراهی متحدان عرب به ویژه عربستان از مواضع پاکستان درباره تنش‌های شبه‌قاره و کشمیر که اواسط سال ۹۸ اختلافات دو کشور را پررنگ کرد، طرح سازش حاکمان عرب با صهیونیست‌ها در منطقه به شدت روابط اسلام‌آباد با متحدان را تحت الشعاع قرار داد، درحالی که دولت و ارتش پاکستان ضمن مخالفت با به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی، بر حمایت قاطعانه خود از فلسطین تاکید کرده‌اند.

براساس این گزارش، در صورت نهایی شدن سفر آتی ولیعهد سعودی، این دومین بازدید رسمی وی از پاکستان طی ۳ سال اخیر به شمار می‌رود. این سفر احتمالی همزمان با برنامه دولت پاکستان برای میزبانی از چهل و هشتمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس