جنگنده اف ۵

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسفی؛ فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    38 7
    خدا رحمتشون کنه ولی امکان داره هواپیما مثل خودروها ایگجت نداشته یا عمل نکرده چون وقتی تو ورزشگاه نشستن ودیدن به اخر خط رسیدن حتما اجکت میکردن ولی نکردن احتمال داره اجکت این هواپیماها تو خودروسازیها ساخته میشه و باید تحقیق بشه چون دفعه جندمه که اجکت نکردن خلبانها
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      7 6
      الان میفهمم که چرا بوق برای هواپیما خیلی ضروریه
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      2 0
      الان تو کل دنیا دیگه جنگنده های نسل 4 و 4+و 4++داره استفاده میشه و خیلی از کشورهای به اصطلاح دارای قدرت الان یا جنگنده نسل پنجم وارد خدمت کردن یا دارن میخرن.الان آمریکا و چین و روسیه و اسراعیل و انگلیس وکره جنوبی و ...جنگنده نسل پنجم دارن و خیلی کشورهای دیگه هم به فکر خرید هستن اونوقت ما به عنوان قدرت اصلی غرب آسیا هنوز دلمون به جنگنده های نسل 2 و 3 زمان شاه خوشه.بپرسید اصن فناوری ایجکت داشتن یا آخرین باری که ایجکتشون چک شده کی بوده.مثل خودروسازی که داریم سوار پراید و 405 و پارس و خودروهای 40 سال پیش میشیم تو این زمینه هم عقبیم.چین و به خصوص روسیه میتونن به راحتی به ما جنگنده بدن اگه ما سیاست به خرج بدیم و زیرکانه خرید کنیم. در زمینه خودرو هم همین طور.
    • فرزند ایران IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      4 0
      بعد نشستن ایجکت می کردن به خاطر فاصله کم با زمین احتمال مرگ یا آسیب دیدگی شدید باز هم بود. چون زمان می بره چتر باز بشه. ولی ممکنه ایجکت خراب بوده باشه
    • فرید IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      4 0
      بدبختانه این تفکر از زمان جنگ هنوز توی نیروی هوایی باقی مونده که هواپیما رو به هر قیمتی باید حفظ کرد و این مساله برای خلبان های ما تبدیل به یک ارزش شده، خلبان های جان بر کفی که زمان جنگ جونشون رو فدای حفظ هواپیما میکردن مجبور بودن چون جنگ بود و هیچ جایگزینی برای هواپیمای ساقط شده نداشتیم و مردم بی دفاع میموندن ولی حالا اوضاع مثل دوره جنگ بحرانی نیست، واقعا بعیده هر دو صندلی یک هواپیمای آموزشی اجکت نکنه، خرید سوخو 35 پیشکش همین کوثر خودمون رو به تعداد کافی تولید کنید تا فشار روانی از روی خلبان ها برداشته بشه و دستشون برای کشیدن اجکت نلرزه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    12 4
    آخه چرا ناوگان هوایی ما نباید نوسازی بشه.میتونیم با مبادله نفت از چین و روسیه جت جنگنده نو و بروز بخریم و این آشغال های دوره شاه رو از رده خارج کنیم
    • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      8 14
      چرا چرت میگی لاستیک این جنگنده می ارزه به کل جنگنده های چینی و روسی لطفا برو فیلم سینمایی منصور را تماشا کنید
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      5 3
      حرف شما درسته که باید نوسازی بشه. منتها سقوط جنگنده جزو لاینفک نیروهای هوایی کل دنیاست. نمونه ش ماه قبل که اف 35 در دریای چین سقوط کرد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      10 2
      قدرت یک جنگنده رو از روی فیلم سینمایی مشخص نمیکنن باهوش.جنگنده هایی مثل سوخو30 و سوخو 57 و میگ 35 و سوخو 35 امروزه و جنگنده هاس سرری جی چین امروزه در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارن.جنگنده های ما تکنولوژی 50 سال قبل آمریکا هست اینو میفهمید.الان سوخو 30 از اف15ایگا و حتی اف16 قوی تره.سوخو 35 از اف 18 هم قوی تره.سوخو 57 روسیه از اف 35 آمریکا قدرتمند تر و زهرآگین تره.حتی اف22 خود آمریکا هم از اف35 بهتره...برای ما جنگنده سوخو 30 میتونه بهترین باشه باخرید سوخو 30 و 35 میتونیم پادشاه هوایی منطقه باشیم.اف 15 و 16 و حتی 18 در مقابل سوخو 30 و35 و میگ 35 حرفی برای گفتن ندارن.چه برسه به اف5 و اف 4 که تو کل دنیا به جز چند کشور دیگه بازنشسته هستن.
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      3 2
      سقوط جنگنده در کل دنیا جزو لاینفک نیروی هوایی هست اما شما ناوگان هوایی آمریکا رو با ایران مقایسه نکن.اونا بزرگترین نیروهوایی دنیا رو دارن و تعداد مانورها و گستردگی عملیات های اونا ضریب احتمال حادثه رو بالا میبره تعداد جنگنده های اونا به تنهایی از تعداد جنگنده های باقی کشور های جهان بیشتره خب احتمال بروز حادثه شون هم باید بیشتر باشه مال ما کلا 200 و خورده ای عملیاتی هست که اونم هر روز یکیش سقوط میکنه.ناوگان ما خیلی فرسوده هست.باید واقعیت رو پذیرفت.باید در کنار توسعه موشکی ناوگان هوایی مونو با خرید جنگنده هایی مثل سوخو 30 و 35 بروز و قدرتمند کنیم.و در کنارش فناوری هوایی رو توسعه بدیم.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    14 6
    در مملکتی که استانداردهای زندگی در اولویت نیست و پایین است ، خودروها ایربک ندارند و هواپیماها ایجگت . خانواده ها به راحتی عزادار می شوند .
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 2
      منبع؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    8 0
    خدا بیامرزه روحشون شاد در اخرین لحظات هم دست به فداکاری زدند .
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 0
    سربازان سرفراز با غیرت معنی زندگی هستید فداکاران انشا در عرش الهی نزد خدا رزق بخورید تا شما هستید آرامش داریم درود بر پدر و مادر و همس و فرزندانتان تا ابد مدیون همچون شما هستیم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 0
    خدا رحمتشون کنه. اگر قصدشون این بود که در منطقه مسکونی سقوط نکنن زمین چمن بهترین مکان بود . اگر هم میخواستن اجکت کنن چند ثانیه قبل از فرود میتونستن این کار رو انجام بدن‌. علی الظاهر امید به فرود موفق در زمین چمن داشتن که نشده.
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    5 0
    باسلام ..درود بیکران به این دو خلبان .تسلیت به خانواده آنان
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    4 0
    چرا لااقل سروان جوان تر که حکم دانشجو رو داشته ایجکت نکرده استاد می موند که موند وشهید شد چرا دومی ایجکت نکرد چرا استادش اونو ایجکت نکرد
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      2 1
      قضیه مشکوکه
  • نیما IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    ایران مهد دلیران
  • نیما IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    ایران مهد دلیران سرزمین شیران
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    1 0
    چرا با هواپیمایی که نقض فنی دارد باید پرواز کرد که منجر به فداکاری شود.!!!وعده ای بی گناه کشته.اینجا آدم می فهمه که چقدر تحریمها بی اثر بوده نسبت به بی کفایتی ها وبی تعهدیها ...
  • قربانی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 0
    به نظر میاد که سیستم ایجکت هواپیما مشکل داشته شهید دوران در عملیاتی که به بغداد نفوذ کردند به کمک خودش منصور کاظمیان میگه ایجکت کن ولی به صندلی من کاری نداشته باش یعنی منو ایجکت نکن منصور کاظمیان ایجکت میکنه و شهید دوران هواپیما را میزنه به هتل محل اجلاس این یعنی اینکه با توجه به اینکه سیستم ایجکت هواپیماهای امریکایی قدیم مثل هم هستند حد اقل خلبان کمک میتونسته از کابین خارج بشه مگر اینکه سیستم عیب داشته باشه
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    نتیجه (فساد خیانت جنایت خودیها ژنهای برتر افاها واقازاده ها وابستگانشان...)هرروز وهرسال یک معظلی را برای مردم ومملکت بوجود میآوردک ه حتی خودشان درامنترین جاها هم باشند ممکنه ازبین بروند-ولی اگر فساد نبود وعدالت بود(بعداز۴۰سال خودمان هواپیمای جنکی ومسافربری وخودرو وساختمان ومواد غذایی وامکانات وکالا باکیفیت میساختیم واین بلاها سرمان نمیآمد
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      ایران اونقدر در 300 سال اخیر به خصوص دوره قجر و پهلوی به دلیل عدم وجود قدرت مرکزی و نبود استقلال و حاکمیت قدرتمند با پشتوانه مردی عقب موند که هرچه پیشرفت کنه بازم کمه.تو کل دنیا فقط چند کشور انگشت شمار توانایی ساخت هواگرد و جنگنده دارن ما هم دربیا کشورهای هم ترازمون مثل ترکیه خیلی جلوتریم و با وجود تحریم و عدم انتقال تکنولوژی کارمون سخته ولی به امید خدا موفق میشیم.اما خب طول میکشه.واقعا حاکمان خرافاتی و بی لیاقت و شهوت و شکم پرست قجری و پهلوی با استبداد و ظلم به مردم و از اون طرف کرنش و اطاعت و دست بوسی نزد غربی ها ایران رو عقب مونده کردن.و جریان اسستعمار ما رو به قعر برد و خداروشکر بعد انقلاب یواش یواش داریم خودمونو پیدا میکنیم ما کشور بزرگی هستیم ما قبلا ابر قدرت جهان بودیم.
  • صادق IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    خدا تمام شهدای غیور ایران زمین واین دو خلبان شهید رو غرق رحمت کنه روحشون شاد( شیرهای ایران )
  • محمد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    خداوند رحمت شان کند آفرین به شجاعت و مردانگیی این دلاوارن ایران زمین
  • سید حسن حسینی شهدایی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    1 0
    من از این وضعیت بچه ناراحتم انشا...آرزو های این بچه برآورده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس