مجلس در لایحه بودجه گام‌ مهمی برای جلوگیری از فرار مالیاتی برداشت

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به گام مهم مجلس برای جلوگیری از فرار مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: تمام مؤدیان معاف از مالیات باید اظهارنامه مالیاتی را تنظیم کنند.

به گزارش مشرق، سید نظام‌الدین موسوی در پایان نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص اهم مصوبات بودجه این نوبت از جلسات بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: با تصویب نمایندگان مقرر شد تمام عناوین معافیت مالیاتی در بودجه به نرخ مالیاتی صفر تغییر پیدا کند به این دلیل که شفافیت عملکردی برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شده و در مسیر کاهش فرار مالیاتی گام محکمی برداشته شود لذا تمام مؤدیان مالیاتی که براساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، باید اظهارنامه مالیاتی را تنظیم کنند.

وی افزود: بند الحاقی مرتبط با اعطای تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی از سوی بانک‌ها به طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای و عمرانی با توجه به نامه رهبری در خصوص عدم فشار به سیستم بانکی کشور و تحمیل تکلیف مالایطاق به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون ارجاع شد تا مشخص شود آیا بانک‌ها توان پرداخت این میزان تسهیلات را دارند یا خیر؟ همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شد برای طرح‌های عمرانی درگاه الکترونیکی سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کند و ظرف یک ماه اقدامات اجرایی آن را در دستورکار قرار داده و برای آن اقدام انجام دهد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه در پایان اظهار کرد: برای تعیین تکلیف پیمانکار طلبکار از دولت پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به پیمانکاران به تصویب رسید و تأکید شد براساس قانون پیمانکاران متعهد شوند، طرح‌های نیمه‌تمام براساس زمان‌بندی به اتمام برساند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس