کد خبر 1343558
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
بازآمد شدن یک فروند جنگنده اف ۴ فانتوم ارتش در بندرعباس

یک فروند جنگنده اف ۴ فانتوم ارتش در پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش بازآمد شد.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم گفت: این جنگنده بیش از ۱۷ سال زمین گیر شده بود، اما حالا با مشارکت نیروهای متخصص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های دانش بنیان تعمیرات اساسی شد.

امیر خلبان حمید واحدی گفت: اکنون همه هواپیماهای ارتش با همکاری نیروهای متخصص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در داخل کشور تعمیرات سنگین و اساسی می‌شود و از این نظر ما تنها کشور منطقه هستیم که در تعمیرات اساسی هواپیماهای نظامی روی پای خود ایستاده ایم.

امروز همچنین با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش، مراسم تجلیل از نیروهای نمونه و مراسم دانش آموختگی تعدادی از خلبان‌های پایگاه نهم شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • FI ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    27 5
    این مزخرفات چیه که هر از چندگاهی نمایش میگذارند. این قراضه هارا اسقاط کنید تموم شه بره. خجالت نمیکشید, بزارید یه هفته از شهادت عزیزان بگذره, بعد این افتخارات مسخره را رونمايي کنید. اگر واقعاً کوثر یا صاعقه ساختید, سریعاً جایگزین کنید. این هنر زنده کردن فلزات قراضه به قیمت جان جوانان عزیز این مملکت تموم میشه. ماشین یا تراکتور قراضه نیست که بگیم ایرادی نداره, همین که چرخش میچرخه کافیه. هواپیما یا هلیکوپتر رو هواست, اگه خاموش کرد یا مشکلی پیدا کرد, نمیشه بزنیم کنار که سد معبر نشه, بلکه باید بخاطر تلفات حداقلی, تا کوبیده شدن به دیوار مدرسه داخلش نشست. البته اگر واقعاً صندلی نجاتش کار کنه.
    • ساسان IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 3
      شما بهتره یک نیم نگاهی هم حداقل به سایت های نظامی بندازید بعدا درباره شبح های ایران حرف بزنید این هواپیماها قدیمی هستند اما تا همین اواخر در ارتش ترکیه،ژاپن و حتی آلمان خدمت کردند در بعد لوازم نظامی به خاطر هزینه زیاد هیچ کشوری به همین راحتی از تجهیزات خودش نمی گذره .
    • فرید IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 1
      فرمایش شما متین و منطقی هست عزیزم ولی لطفا روی اعصابت مسلط باش! این جنگنده ها آلمینیوم قراضه تیستن، این جنگنده ها برای این آب و خاک و این ملت جنگیدن! این جنگنده ها رو باید تعمیر و اورهال کنن بعدش با عزت و احترام بازنشسته و روانه موزه جنگ کنن
    • عبدالله IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      1 1
      تو اصلا حالت خوبه ؟اصلا تو از جنگنده چی سرت میشه؟! چرا در مورد چیزی که تخصص نداری نظر میدی؟!
  • نام آشنا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 3
    در جنگ بین اعراب و رژیم حیوان صفت اسرائیل در سال 1967 به یاد داریم که این رژیم پلید از جنگنده های فانتوم یا همین اف-4 ها استفاده میکرد. حال نمیدانم که این جنگنده به اصطلاح " اورهال" شده اف-4 نهاجا از همان جنگنده های از رده خارج است یا که چیز دیگری است!؟؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    14 1
    این جنگنده ها دین خودشون رو به مملکت ایران ادا کردند و صرف هرینه های گزاف برای اورهال آنها بی فایده است. این هواپیماها به علت قدیمی بودن سیستم هایشان در جنگ های مدرن و شبکه ای امروز توان درگیری ندارند. حکومت باید به فکر خرید جنگنده های نو و مدرن از کشورهای دوست بکند.
  • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    13 2
    بیچاره خلبانانی که میخوان سوار این بشن.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 2
    این همه زمان که صرف اورهال میشه، والله میشه یه دانه تازه اش را ساخت. هفده سال ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    3 2
    این همه زمان که صرف اورهال میشه، والله میشه یه دانه تازه اش را ساخت. هفده سال ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • ایرج IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    از احساسات وطن پرستانه دوستان عزیز موجب دلگرمی است .ولی دوستان بزرگوار توجه کنید فانتوم هنوز حتی درکشوری مثل کره جنوبی وترکیه در حال سرویس دهی است.بله فانتوم های ترکیه توسط اسرائیل ارتقاداده شده اند وبدون شک فانتوم های کره جنوبی نیز توسعه داده شده اند .این هواپیما از نظر پارامترهای همچون پی لود و شعاع رزمی هنوز دررده برترین هاست .دوستان به خدمت گرفتن یک هواپیمای جدید همانند خرید یک گوشی تازه نیست ونیاز به برخورداربودن از سیستم تعمیر ونگهداری،پشتیبانی کشور سازنده وجود مستندات ونیروی فنی مورد نیاز برای عملیاتی نمودن ان می باشد در مورد این پرنده این موارد به صورت کامل بومی است وحتی اگر امروز هم چند اسکادران جنگنده تازه وارد سازمان رزم کشور شود بازهم در صورت نیاز به قدرت آتش هوایی باراصلی نبرد برروی دوش این شیر پیراست.لطفا جوگیر نشوید بله سانحه بسیار تلخی بود ودوتن از فرزنوان رشید کشور به شهادت رسیدند مگر چند هفته پیش اف سی وپنج سانحه منجر به سقوط نداد ظرف یک ماه دو فروند اف ۳۵ سانحه دادند همین امروز یک فروند هلی کوپتر آمریکایی سانحه داد وچهار نفر کشته شدند.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    خدارحم کنه.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 1
    بازآمد یعنی چی؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    جالبه باز آمد جانشین اور هال
  • سیدمرتضی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    ۱۲اسکادران متشکل از۱۲یا۱۸ فروندی نیاز داریم یک جنگنده منوسط مثل میگ۳۵یا جی۱۰سی البته نمونه بخصوص خودمون با خرید تجهیزات جانبیش نیرو هواییمونو باز زنده کنیم واقعا به جنگندهای تازه نفس نیاز داریم
  • A IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    17سال خاک میخورده نه اینکه مشغول تعمیرش بودند ... البته دیگه افتابه خرج لحیمه
  • جواد جوادی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 1
    آقایی که نظر میدی کم حرف بزن اگه همین قراضه ها نبود تو الان تو بغل داعش بودی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    مگر تو امثال تو مردن که بغل داعش باشیم
  • GB ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    فانتوم جنگنده- بمب افکن نسل سوم است در حالیکه جنگنده های نسل پنجم در دنیا عملیاتی شده اند و نسل ششم در حال ساخت هستند! چه کسی حاضره با یک پیکان با بنز کورس بذاره؟ مگر با اورهال می شود قدرت موتور و ائرودینامیک را تغییر داد؟! در نهایت این کارها همون آفتابه خرج لحیم است و بس! باید یک فکر اساسی برای نیروی هوایی کرد و استانداردها را بالا برد.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    ۱۷ سال!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس