کد خبر 1343587
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
افتتاح بخش بیماران حاد تنفسی در اصفهان با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه

فاز تکمیلی بیمارستان سیار تخصصی شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه با ظرفیت ۲۵۰ تخت ویژه بیماران حاد تنفسی با حضور سردار پاکپور در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در مراسم افتتاح فاز تکمیلی بیمارستان تخصصی حاد تنفسی شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان، اظهار داشت: سال ۱۳۸۸ با تحویل گرفتن بحث امنیت جنوب شرق توسط نیروی زمینی سپاه، مشاهده شد که برخی مشکلات در زمینه بهداشتی در منطقه وجود دارد و لذا با استفاده از برخی زیرساخت‌های سپاه به مردم ارائه خدمت شد.

وی افزود: مرداد ۱۳۸۸ چادرهایی برای ارائه خدمات بهداشتی احداث شد؛ این روند سال به سال ارتقا یافت و کیفیت خدمات افزایش یافت و تجربه ارزشمندی برای سپاه حاصل و در سیستان و بلوچستان سه میلیون نفر خدمات در قالب بیمارستان‌های صحرایی در انواع خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه شد.

سردار پاکپور عنوان کرد: سال اول اگرچه در برپایی بیمارستان صحرایی اتاق عمل نبود، ولی امروز سپاه این توانایی را دارد که در کوتاه‌ترین زمان یک بیمارستان صحرایی آن هم در هر جای ایران احداث کند؛ به‌عنوان مثال پس از زلزله سرپل ذهاب، ظرف مدت سه روز سه بیمارستان در سر پل ذهاب ایجاد شد و به‌رغم اینکه بالگردهای نیروی زمینی سپاه آماده انتقال بیماران به شهر بودند، اما با راه‌اندازی این بیمارستان‌های دیگر احتیاجی به انتقال بیمار به بیمارستان‌ها نبود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا بهداری نیروی زمینی با قدرت وارد شد و خدمات و امکانات امروز محصول اتاق‌های فکر بهداری است که با رصد چالش‌ها، امکانات ویژه برای شرایط بحرانی تدارک دیده شد.

وی سپس به راه‌اندازی بیمارستان با ۲۵۰ تخت ویژه بیماران حاد تنفسی در اصفهان اشاره و اضافه کرد: همان‌گونه که در عملیات‌های نظامی لایه‌های ارتباطی دارای اهمیت است در این بیمارستان‌ها لایه‌های مختلف برای انرژی برق یک ضرورت است؛ لذا در این بیمارستان برق از ۲ نقطه شهر تأمین و همچنین ژنراتورهای دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده و در نهایت یک ژنراتور بزرگ دیگر برای کلیه دستگاه‌ها به‌عنوان لایه سوم در نظر گرفته شده است.

سردار پاکپور گفت: امروز ۸۰۰ تخت ویژه در مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور در نظر گرفته شده که ظرفیتی بی‌نظیر است و امکان خدمات‌رسانی به مردم را ارتقا می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این بیمارستان‌ها می‌تواند ظرفیتی ایجاد کند تا حتی در زمان‌هایی که موج کرونایی وجود ندارد، زمینه درمان بیماران کرونایی در این مراکز به‌عنوان یک مرکز تخصصی فراهم شود.

سردار پاکپور افزود: آمادگی در سطح بهداری نیرو برای هر شرایطی فراهم شده است و تمام بیمارستان‌های نیروی زمینی یک پشتوانه دیگری از جمله همین بیمارستان‌های سیار تخصصی دارند که امکان خدمات‌رسانی به مناطق محروم را نیز فراهم کرده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس